کد مطلب: ۷۵۹۳۲۴

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۰ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز 20 بهمن 1401

قیمت دلار صرافی ملی امروز اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی با اندکی تغییر همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 43 هزار و 413 تومان ( چهل و سه هزار و چهارصد و سیزده تومان) اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 42 هزار و 984 (چهل و دو هزار و نهصد و هشتاد و چهار تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 43 هزار و 413 تومان ( چهل و سه هزار و چهارصد و سیزده تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 46 هزار و 140 تومان ( چهل و شش هزارو صد و چهل تومان) و قیمت فروش یورو 46 هزار و 601 تومان (چهل و شش هزار و ششصد و یک تومان) است.

سیگنال درهم به دلار تهران

اکوایران در گزارشی با اشاره به این موضوع عنوان کرده سال‌هاست که در بازار ارز داخلی، معامله‌گران به نرخ حواله درهم توجه دقیقی دارند و زمانی که در اواسط دهه 90، نرخ حواله درهم به بالای مرز هزار تومان رسید، دلار نیز توانست از کانال سه هزار تومانی خارج شود و به کانال 4 هزار تومانی قدم بگذارد.

در این شرایط برخی از معامله‌گران باور دارند یا قیمت درهم دارای حباب است و این ارز باید به زیر مرز 12 هزار تومان برگردد یا ، نرخ دلار در بازار داخلی باید تقویت شود.

قرار بود هفته جاری، بانک مرکزی با دستِ‌ باز و بدون واسطه، تحت عنوان سامانه مرکز مبادله ارز و طلا اقدام به نرخ‌سازی و مدیریت قیمت ارز کند. روز گذشته نیز مجلس دست نهاد پولی کشور را در رابطه با مداخله در خرید و فروش ارز و اوراق ارزی باز گذاشت.

اما به نظر می‌رسد اقدامات پشت‌پرده به مذاق نهاد مذکور خوش‌تر می‌آید. شاید هم ترجیح می‌دهد در موقع مقتضی به عنوان نهاد مسئول پاسخگوی آشفتگی‌های ارزی نباشد.

امروز بازارهای موازی نیز مانند تهران روند کاهش پلکانی محدودی داشتند. دلار سلیمانیه که روز گذشته به محدوده ۴۵ هزار تومانی ورود کرده بود، امروز کاهش داشت و با قیمت ۴۴ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد.

دلار هرات در کف کانال ۴۴ هزار تومانی قرار گرفت. فعلا سلیمانیه پرچمدار بیشترین قیمت در بازارهای همسایه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.