کد مطلب: ۶۶۶۷۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تداوم روند افزایشی دلار/ قیمت دلار، طلا و سکه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

تداوم روند افزایشی دلار/ قیمت دلار، طلا و سکه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

قیمت‌ دلار و طلا، امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه ، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی امروز همچنان روند افزایشی دارد. صرافی ملی ابتدا صبح امروز نرخ دلار را با ۳۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۷۲۴۷ تومان ثبت کرد. اما ساعتی پیش این قیمت با ۱۶۸ تومان افزایش به ۲۷۴۱۵ تومان رسید.

بازار آزاد نیز در روزهای گذشته وارد کانال جدید شده بود. دیروز در بازار آزاد قیمت‌ها نوسان داشت و بین دو کانال در رفت و برگشت بود. امروز اما قیمت‌ها در کانال پایین‌تر نوسان دارد.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران ، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند افزایشی دارد و به یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۶۸ تومان است. این قیمت از نرخ طلا در روز گذشته در همین ساعات پایین‌تر است.

قیمت سکه نیز از روز گذشته به کانال قبل بازگشته. سکه اکنون روند نزولی دارد و با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله می‌شود. در حالی که روز یکشنبه به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز رسیده بود.

اما قیمت سکه طرح قدیم، با وجود روند کاهشی، همچنان در کانال ۱۵ میلیون تومان قرار دارد و به ۱۵ میلیون رسیده است. روز گذشت در همین ساعات، ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به قیمت ۱,۸۲۸٫۹۷ دلار معامله می‌شود.

سیگنال‌های موثر بر بازدهی بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و صدور قطعنامه شورای حکام قرار داشتند.

مذاکرات هسته‌ای در ماه پایانی سال گذشته متوقف شد. دو طرف تاکید دارند بخش زیادی از توافقات انجام شده، اما چند مورد اساسی و مهم باقی مانده است. تا چندی پیش مقامات مختلف در کشورهای طرف مذاکره معتقد بودند که توافق در دسترس است. اما حالا برخی مقامات به ویژه در آمریکا نسبت به این موضوع تردیدهایی را مطرح کرده‌اند. مقامات ایرانی نیز بی‌تصمیمی در آمریکا را عامل وقفه در مذاکرات می‌دانند.

اکنون اما تحت تاثیر صدور قطعنامه شورای حکام، هیجان در بازارها افزایش یافته است. برخی کارشناسان این شرایط را طبیعی و موقت می‌دانند.

در این میان، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی دولت امروز گفت: سیاست فشار حداکثری اثری بر مذاکرات نخواهد داشت. موضوع گزارشات آژانس ارتباط مستقیمی با مذاکرات وین ندارد و این دو مسیر، جداگانه هستند (عصر ایران).

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در تداوم فرافکنی‌های واشنگتن، بدون اشاره به زیاده‌خواهی‌هایش در مسیر مذاکرات وین مدعی شد که تصمیم‌گیری درباره بازگشت به برجام به ایران بستگی دارد ( ایرنا ).

بانک مرکزی و برخی نهادهای ذی‌ربط نیز در تلاش هستند با تزریق ارز بر بازار، جلسه با صرافی‌ها و برخی برخوردهای قضایی و امنیتی قیمت دلار را کنترل کنند. اما امروز همچنان نرخ صرافی ملی صعودی است و در بازار آزاد نیز نوساناتی دیده می‌شود. اما قیمت طلا و سکه، نسبت به روزهای گذشته روند کاهشی دارد.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انشالله که اقدامات دولت جواب میده و قیمت دلار کاهشی میشه و تیر دشمنان به سنگ میخوره