کد مطلب: ۵۴۸۶۳۷

گزارش تجارت‌نیوز از انتظارات تورمی مردم از بازار ارز

قیمت دلار پس از انتخابات چقدر می‌شود؟

قیمت دلار پس از انتخابات چقدر می‌شود؟

با این که هفته گذشته مسیر رشد دلار، در مدت کوتاهی بعد از ورودش به کانال ۲۴هزار تومانی، متوقف شد، مردم همچنان نسبت به آینده بازار خوشبین نیستند و باور دارند که ثبات فعلی قیمت‌ها دستوری و مناسبتی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار ارز هفته گذشته را در انتهای کانال ۲۳هزارتومانی به پایان رساند.

اواسط هفته مذکور خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مذاکرات وین متوقف شده است، رسانه الجزیره به نقل از نماینده روسیه گزارش کرد که نشست کنونی در وین آخرین دور از مذاکرات با ایران است و درباره دور ششم مذاکرات، توافقی صورت نگرفته است؛

همچنین آمریکایی‌ها ادعا کردند لیست اسامی شرکت‌ها و افراد مشمول تحریم‌های قرمز، که در حدود ۴۵۰مورد است، را لغو نمی‌کنند و این لیست قابل مذاکره نیست.

این اخبار بلافاصله بازار را تحت تاثیر قرار داده و دلار را از مرز ۲۴هزار تومانی عبور داد. البته این تنها عامل افزایش قیمت در هفته‌ای که گذشت نبود.

به اعتقاد فعالان بازار، در روزهای پیش از تعطیلات رسمی معمولا حجم تقاضا از سوی معامله‌گران بزرگ بالا می‌رود. بنابراین با توجه به تعطیلات آغاز هفته جاری، ابتدای روز سه‌شنبه، میزان خریدها در بازار ارز زیاد بود و این هم عامل دیگری بود که موجب شد قیمت دلار تا محدوده ۲۴ هزار و ۱۵۰ تومان پیش‌روی کند.

با این حال از یکسو مقاومت بازارساز و از سوی دیگر کاهش تقاضا در بازار حواله درهم سبب شد دلار نتواند مسیر صعودی که آغاز کرده بود را ادامه بدهد.

با این که چند هفته‌ای است سعی شده جلوی رشد قیمت دلار و حتی ورود آن به کانال قیمتی ۲۴هزار تومانی گرفته شود، ظاهرا عموم مردم همچنان به بازار بدبین و منتظر صعود قیمت ارز هستند.

کاهش قیمت فرمایشی است؟

در ادامه نظرات برخی مخاطبان تجارت‌نیوز درپیش‌بینی آینده بازار ارز آمده است:

« با این وضع مملکت که می‌بینیم دلار از ۳۰ هزارتومن هم رد می‌کند. خدا به داد مردم ایران برسد.»

« دوستان نرخ دلار رو به صورت دستوری و مصنوعی، کمی آوردن پایین که آمار مشارکت مردم در انتخابات بره بالا! البته ممکنه با احیای برجام قیمت دلار سقوط کنه»

« والا دلار نسبت به تورم قیمت‌ کالاهایی مثل مرغ، گوشت، برنج، تخم مرغ، کره، پنیر و غیره مفته اصلا گران نشده. این یه مثال ساده؛ موقعی که برنج کیلو ۱۳ تومن بود دلار ۱۰ تومن بود الان برنج ۴۰ تومنه ومرغم همین یعنی ۴ برابر افزایش در صورتی که دلار ۲۰ تومنه! یعنی ۲ برابر. پس ۲ برابر دیگه جا داره تا ۴۰ تومن. خیلی ساده‌ست و همینطور هم میشه در کوتاه مدت»

« وقتی پول ما تو دنیا بی‌ارزش‌ترین پول شده طلا، مس و… تو کل دنیا گرون شده، تو کشور ما هم گرونی جهانی باید حساب بشه هم تورم بی حدوحساب خودمون. معلومه که دلار و طلا و هر چیز دیگه به صورت فرمایشی کاهشی شده. بخدا بدونید اگر برجام هم کامل اجرا بشه تا ده سال جبران این تورم‌های بوجود آمده ممکن نیست. دیگه اگه یکی مثل ریسی رییس جمهور بشه که برجام هم خبری نیست»

« نرخ واقعی دلار قطعا بالاتر از ۲۰ تومان است. تصور نکنید که با زیر ۲۰ رفتن دلار وضع مالی مردم خوب می‌شود چون در آن قیمت‌ها ناپایدار خواهد بود»

« دلار الان بخری شهریور ۳۵ می‌فروشی مطمئن باش اگه پول داری برو بخر اگه من داشتم حتما ورود پیدا می کردم»

« دولت کلی پول از بانک مرکزی گرفته و خرج کرده ودر مقابلش پول‌های بلوکه شده هم پیش خورده حالا دولت جدید بیاد، دلار رو زیر ۳۰ تومن نگه داره؟ نه. پاییز رو ببینید که فصل صعود دلار است»

«کارشناسی برای زمانی خوبه که رفع تحریم بشه که مشکل…!!؟؟ همین الان دلار داره نوسان میده ولی به خاطر انتخابات گرفتنش، اگه نه اونم تا الان ۵۰ تومان بالاتر بود. خدا رحم کنه بهمون بعد انتخابات. چه شود اووووووو…»

« با آمدن و رفتن دولت‌ها هیچ تغییری به وجود نمیاد اون چیزی که باعث می‌شود اوضاع رو به بهبودی برود سیاست خارجی و کلان کشور هست که متاسفانه دست دولت بسته هست و هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند. شاید در کوتاه مدت اثرات روانی مثبتی ایجاد شود اما در بلند مدت اوضاع نه که بهبود پیدا نمی‌کند بلکه وخیم تر هم خواهد شد. منتظر دلار پنجاه به بالا هم باشید »

برای مطالعه بیشتر گزارش سرنوشت مبهم ۳۷۰ میلیون دلار ارز دارو را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینهایی که نظراتشونو گذاشتی همون هایی اند که از شاخص کل 3 میلیونی حرف میزدند!!
    یه مشت ادم بی سوادی که در هر چیزی اظهار نظر می کنند

    • ناشناس

      آره به خدا . این مردم فقط چوب کارشناسان دولتی رو را خوردند . مثل بورس که حتی مسولین رده بالای کشور هم ملت رو تشویق به ورود به بازار سرمایه کردند و حالا خودشون کشیدند کنار . به اصطلاح خودمون توبه کردند

    • ناشناس

      دولتی که از پس کنترل یه تخم مرغ برنمیاد چطوری میخواد یه کشورو اداره کنند

  • شهروند

    دلار چیه؟ از نظر بنده با دو سال خشکسالی پشت سرهم مثل امسال، کلا همه چیز به هم میریزه و دیگه بحث دلار و خودرو و امثال اون بی معنی است. سران کشور یا باید از افراد باسواد و دلسوز مشورت بگیرند و راه مصالحه با دنیا و اصلاحات عمیق اداری و قضایی را فورا استارت بزنند یا دو سال دیگه با این وضعیت خشکسالی اتفاقات وحشتناکی داخل کشور میفته که هر کسی باید جون خودش و زن و بچه اش برداره و فرار کنه. این رو گوشه ای یاد داشت کنید . امیدوارم که خداوند به مردم نظر لطف داشته باشه و علیرغم مسایل علمی و دانش، ایران را از خشکسالی نجات دهد. دو سال خشکسالی وحشتناکتر از حمله آمریکا به عراق خواهد بود.

  • علیرضا م

    هر دولتی جدید بیاد وضع مردم و قیمت دلار و اوضاع بورس بدتر هم میشه چون از این کاندید اها هیچ کدام اصول ابتدایی اقتصاد را هم بلد نیستند

  • سعادت

    دلار قیمتش ۳۰ تومنه همین الآنم ازقیمت همه چی معلومه ولی رو نمیکنن به خاطر…….

  • ناشناس

    اگه مسولین دولتی و اداری کشور نماز هاشون رو تو خونه بخونن و درد این مملکت رو بفهمن به خدا قیمت دلار حتی زیر 10 هزار تومان هم میاد البته اگه مسولین واقعا بخوان برا کشور کار کنن حتما میشه . خواستن توانستن است به شرط انکه از حرف زدنهای بی مورد و ریخت و پاش های دولتی کم کنن . مثل انصراف 3 تا از کاندیداهای ریاست جمهوری که متاسفانه هزینه زیادی برا بیت المال داشته

  • ناشناس

    بذارین به زبان ساده عرض کنم.
    نرخ ارز را کارشناسان تعیین نمی کنند.
    انچه نرخ ارز را تعیین می کند:
    در مرحله اول اقتصاد شکوفا یا ضعیف یک کشور است و در مرحله دوم سیاست خارجی یک کشور و تعامل با جهان می باشد.پس با توجه به این دو مشخصه نرخ ارز تغییر می کند .
    مشخصاً ما نه اقتصاد رو به جلویی داریم و نه سیاست خارجی قوی
    پس منتظر افزایش دلار باشید.

  • ناشناس

    اصلا اینجور نیست که همه چیز را به دلار نسبت دهیم بی تدبیری دولت باعث تمام مشکلات کشور هست باید کارشناسان از یک سال قبل برنامه ریزی برا امروز میکردن بله کسی که اب خوردن را هم به برجام ربط میده میشه همین که هست