کد مطلب: ۶۳۳۲۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مقاومت دلار در برابر کانال ۲۵ هزار تومانی

مقاومت دلار در برابر کانال ۲۵ هزار تومانی

قیمت دلار از ساعات پایانی روز گذشته، تحت تاثیر اخبار برجامی روندی کاهشی و تا حدودی با ثبات دارد. با وجودی که نرخ دلار در برخی کانال‌های تلگرامی به ۲۶ هزار تومان نیز رسید اما در برابر ورود به کانال ۲۵ هزار تومانی، از خود مقاومت نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ساعات پایانی روز گذشته، قیمت دلار تحت تاثیر اخبار مذاکرات وین کاهشی بود و به ۲۶ هزار تومان نیز رسید. روز پنجشنبه، برخی کانال‌های تلگرامی اعلام قیمت دلار در معاملات بازار آزاد را با رقم ۲۶ هزار و ۱۲۰ تومان آغاز کردند. سقف قیمت در این کانال‌ها به ۲۶ هزار و ۳۱۰ تومان نیز رسید. اما انتشار اخبار امیدبخش از مذاکرات وین، نرخ دلار را کاهشی کرد.

دلار در ادامه، تا مرز کانال ۲۵ هزار تومانی هم رفت اما وارد آن نشد. از زمانی ارسال سیگنال‌های مثبت از طرف‌های حاضر در نشست وین تا کنون، نرخ دلار در کانال‌های تلگرامی عمدتا در محدوده ۲۶ هزار و ۳۰ تا ۲۶ هزار و ۵۰ تومان در نوسان است.

در وین چه خبر است؟

با وجود امیدواری‌هایی که از عصر روز گذشته نسبت به مذاکرات شکل گرفت، در ادامه اخبار متناقضی در این رابطه به گوش رسید که احتمالا روی قیمت دلار تاثیر گذاشته است.

از یک سو روسیه و طرف‌های اروپایی، از به سرانجام رسیدن مذاکرات خبر می‌دادند. از آن سو، ایران و آمریکا تاکید می‌‌کردند با وجود پیشرفت در مذاکرات، مسائل مهمی هنوز حل نشده‌اند.

آنگونه که ایرنا گزارش داده، امروز نیز امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، شرط حضور وزیران خارجه در وین را رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی کشور دانسته است.

او گفت: شتاب‌زدگی و عجله طرف غربی نمی‌تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود.

استفانی القاق، نماینده بریتانیا در وین نیز در توییتر خود‌‌ نوشت: توافق در وین امکان‌پذیر اما تضمین نشده است. ما نباید فرصت را قبل از بسته شدن پنجره دیپلماتیک از دست بدهیم. حالا باید چند متر آخر را پیاده‌روی کنیم (اقتصاد آنلاین).

انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات وین نیز در این مورد نوشت: در مراحل پایانی مذاکرات وین در خصوص برجام هستیم. پرونده برخی مسائل مرتبط همچنان باز است و موفقیت هرگز در چنین مذاکره پیچیده‌ای تضمین‌شده نیست. ما داریم حداکثر تلاشمان را در تیم هماهنگی انجام می‌دهیم، اما هنوز به آن نقطه (توافق) نرسیده‌ایم (انتخاب).

در همین رابطه، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیتر تاکید کرد: گفتگوهای وین همچنان ادامه دارد. اخبار خوب زودرس، جایگزین توافق خوب نمی‌شود. هیچ کس‌نمی‌تواند بگوید که توافق انجام شده است؛ تا زمانی که همه مسائل مهم باقی مانده حل و فصل شود. تلاش مضاعفی لازم است. اکنون همه بر گام‌های کلیدی نهایی متمرکز شده‌اند.

بیم و امید بازار ارز

به نظر می‌رسد در طول چند روز آینده، مذاکرات وین به سرانجام خود برسد. احتمالا همین اخبار همراه با تردید، مانع ورود دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی شده‌اند.

با وجود این، امیدواری‌های موجود در مورد گام‌های پایانی نیز مانع از افزایش قیمت ارز شده است. هر نتیجه در نشست وین می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بازار داشته باشد.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقتصادی که معمار با تجربه ندارد میشه این با افزایش قیمت دلار همه چیز حتی بیش از افزایش قیمت دلار بالا رفت الان که دلار پایین آمده هیچ کالای پایین نیامده حتی کالاهای دلاری ! این یعنی بی تدبیری توی اقتصاد ما بی داد میکنه .

  • ناشناس

    تا زمانی که درآمد و فروش نفت و… دولت با دلار هست هیچ وقت پاین نمی آید

  • اریاسپ

    زپلشک اید و زن زاید و مهمان ز در اید فعلا که کاسب نیستیم بلزا رو با این حرفا خوابوندن خدا لعنتشون کنه که ۱۰ ماهه به گدایی انداختن ماهارو