کد مطلب: ۵۳۸۵۸۰

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۰ اردیبهشت

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۰ اردیبهشت

قیمت دلار در بازار دیروز ۱۹ اردیبهشت با %۰٫۴ افزایش، ۲۰,۷۲۶ تومان اعلام شده است. آخرین قیمت دلار پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز یکشنبه،‌ قیمت دلار در بازه ۲۱ هزار و ۴۰۰ تا ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومانی جا به جا شد و خبری از افزایش و کاهش‌‌های شدید در بازار نبود.

دنیای اقتصاد نوشت: بازار دلار در روزی که آرامش نسبی را تجربه می‌کرد، ۱۵۰ تومان افزایش ارزش را تجربه کرد و به بهای ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. به گفته فعالان، خریداران و فروشندگان تمایل چندانی نداشتند که در معاملات روز یکشنبه فعالیت کنند و ترجیح می‌دادند که تماشاچی وقایع بازار باشند.

به نظر می‌رسد پس از نوسانات شدید هفته‌های اخیر،‌ معامله گران بازار نیاز به یک استراحت موقت داشتند. به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، معامله گران در انتظار مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای هستند و ترجیح دادند روز یکشنبه محتاطانه رفتار کنند. بازار از یکسو امیدوار است که مذاکرات وین به نتیجه برسد و حداقل بخشی از تحریم‌ها برداشته شود. از سوی دیگر، طولانی‌تر شدن روند مذاکرات موجب شده که احتیاط معامله گران برای فروش ارز افزایش پیدا کند.

دو نیمه متفاوت در بازار ارز

در ابتدای روز یکشنبه تمایل به فروش ارز در بازار بیشتر بود و قیمت بیشتر در حوالی محدوده ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومانی نوسان کرد. شنبه شب، حسن روحانی در بخشی از صحبت‌های خود عنوان کرده بود، «تقریبا همه تحریم‌های اصلی و اصولی برطرف شده و مذاکرات برای برخی جزئیات ادامه دارد.» صحبت‌های رئیس‌جمهور که حاکی از امیدواری نسبت به نتایج مذاکرات هسته‌ای بود، موجب شد که فروش‌ها در معاملات پشت خطی افزایش پیدا کند.

نتیجه نطق روحانی این بود که دلار معاملات خود را در روز یکشنبه در سطح قیمتی پایین‌تری نسبت به نرخ بسته شده روز شنبه آغاز کرد. با وجود کاهش ابتدای روز، معامله‌گران به تدریج خریدار شدند و توانستند اسکناس آمریکایی را تا محدوده ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان بالا بیاورند. یکی از دلایل رشد قیمت دلار در روز یکشنبه،‌ افزایش تقاضای حواله‌ای بود. دیروز نرخ حواله درهم ۲۰ تومان رشد را تجربه کرد و به بهای ۵ هزار و ۹۷۰ تومان رسید. نرخ حواله درهم و دلار به طور سنتی با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند و رشد یکی منجر به افزایش دیگری می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امید

    سلام من امید هستم خواهرم مریض هست کسی هست فقط یه دانه بسته چرک خشک کن برام بگیره دو هزار تومان هست از گوشی دوستم پیام دادم اگه ریختین به عمو زنگ بزنین خبر بدین

  • محمد رضا

    میاد زیر 15تومن فقط کافیه برجام درست بشه که میشه