کد مطلب: ۴۳۱۲۷۵

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت ربع سکه غیربانکی چند است؟ / تمام ربع سکه‌های غیربانکی تقلبی‌ هستند

قیمت ربع سکه غیربانکی چند است؟ / تمام ربع سکه‌های غیربانکی تقلبی‌ هستند

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا گفت: خرید و فروش ربع سکه غیربانکی ارزشی ندارد و عملا این سکه‌ها تقلبی هستند و مردم باید از خرید و فروش آن خودداری کنند.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا خرید و فروش ربع سکه غیربانکی در بازار مجاز است؟ به تجارت‌نیوز گفت: خرید و فروش ربع سکه غیربانکی ارزشی ندارد و عملا این سکه‌ها تقلبی هستند و مردم باید از خرید و فروش آن خودداری کنند. با افزایش قیمت طلا و انواع سکه ممکن است که مردم توانایی خرید ربع سکه‌های اصل را برای مناسبت‌های جشن و عروسی نداشته باشند بنابراین با خرید ربع سکه‌های تقلبی قیمت تمام شده هزینه‌هایشان را کاهش می‌دهند.

محمد کشتی‌آرای افزود: ربع سکه غیر بانکی غیراستاندارد است و میزان عیار طلا در آن کم به کاربرده شده است. متاسفانه برخی‌ در کنار خیابان یا سبزه میدان این ربع سکه‌های تقلبی را می‌فروشند؛ این در حالی است که خرید و فروش سکه‌های غیربانکی جرم است و چنانچه بانک مرکزی یا نیروهای امنیتی با این موضوع مواجه شوند، برخورد خواهند کرد.

وی در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم خرید طلا و انواع سکه را از واحدهای صنفی مجاز و دارای پروانه خریداری کنند و از خرید سکه‌های غیربانکی خودداری کنند؛ چرا که برخی از عروس و دامادها برای دریافت هدیه عروسی‌شان برای خرید خودرو یا خانه حساب باز می‌کنند و با دریافت سکه‌های غیربانکی هیچ کمکی به امور زندگی جوانان نخواهد شد.

حال اما راه تشخیص سکه های تقلبی از اصل چیست؟ آن طورکه پیش از این «سایت راه پرداخت» نوشته است: « سکه بانکی به سکه‌ای اطلاق می‌شود که توسط بانک مرکزی در ضرابخانه این بانک ضرب شده باشد. زمانی که این سکه را خریداری می‌کنید، اگر وکیوم شده باشد روی آن نوشته شده است: «سکه بانکی تضمین شده». دیگر مشخصه سکه بانکی وکیوم شده این است که دارای هولوگرام اتحادیه طلا و جواهر تهران است.»

«در مقابل سکه‌های تقلبی توسط افراد سودجو ضرب شده و از لحاظ قانونی جرم تلقی می‌شود. درواقع تمام مسکوکات را فقط ضرابخانه بانک مرکزی باید ضرب کند، حتی اگر سکه‌های تقلبی عیار و تمامی استانداردهای لازم و مطابق سکه بانکی را داشته باشد، باز هم این کار جرم تلقی می‌شود.»

احتمالا قیمت ربع سکه غیربانکی ارزان‌تر از قیمت ربع سکه بانکی است. قیمت ربع سکه امروز یک میلیون و 653 هزار تومان خرید و فروش شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه جرمه بفرمایید سکه فروشی های معتبر ه این همه غیر بانکی میفروشن چرا دولت پیگیری نمیکنه پس چرا از طریق رسانه ها اعلام عمومی نمیشه ایشون چقدر اطلاعات حقوقی دارن؟

  • ناشناس

    طلا فروش خودش از دور طلای اصل رو تشخیص میده حالا شما میاین میگید تقلبیه حرف بی حساب کتابه

  • رضا

    من همین امروز از طلافروشی با فاکتور یه ربع سکه عادی خریدم 1670 در صورتی که بانکی 1980 بود.هر دو عین هم و هم وزن.خود طلافروش میگفت هیچ مشکلی ندارن و حتی اگه از وکیوم خارجشون کنی به سختی قابل تشخیص هستن.در کل بانک فقط داره یه پول اضافه میگره بابت ضرب توسط بانک مرکزی و هولگرام اتحادیه که کلا چرنده.
    سالهای گذشته در روز زن بانک صادرات به کارمنداش سکه بدون وکیوم هدیه میداده حالا این استاد دنبال چیه؟!

    • ناشناس

      منم از جنوب کشور هستم یک ماه پیش سکه خریدم از یه جای معتبر دقیقا همین حرف ها رو بهم زد منم قبول کردم و سکه عادی گرفتم به جا سکه بانکی

  • الی

    مثل کابوس میمونه اگه حرفای این آقا واقعیت داشت باش پس چرا طلا فروشی فاکتور میده. من تمام پس اندازم دادم ربع سکه غیر بانکی درحال حاضر 7 تا خریدم از طلافروشی. الان من باید چیکار کنم

  • ناشناس

    به نظرم تفاوت خاصی نداره

  • ناشناس

    سکه غیربانکی بر اساس ارزش طلای بکار رفته در اون فروخته میشه و کمترین اجرت رو داره…اما سکه بانکی دولاپهنا

  • حمید

    بر فرض درست بودن این خبر چرا خبر رسانی نمیشه پولی طلای وکیوم تقلبی هم بسیاری این شایعات رو درست میکنند که سکه مردم را زیر قیمت بخرند این وظیفه دادستانی و نیروی انتظامی هست که جلو جعل و…بگیرد کسی که سکه تقلبی بزند توان یک‌ کاغذ وپلاستیک‌و…برای به اصطلاح وکیوم هم دارد اینجوری محک‌هم‌ میخوره یه چیزایی آدم می‌شنوه

  • ارش

    دروغ هیچ مشکلی نداره

  • ناشناس

    سلام . برا ربع سکه باید فاکتور بدن ؟؟؟؟ ب من فاکتور نداد .

  • امیرحسین

    متاسفانه ایران سرزمینی رویایی برای ضرب سکه تقلبی است حتی در مغازه ها هم به وفور پیدا میشود از طلا تا اهن ،کشف وانهدام وبرخورد قاطع با عوامل ضرب وجریمه سنگین بهترین عامل ازبین رفتن این تجارت غیرقانونی است