کد مطلب: ۴۹۶۳۶۲

رئیس اتحادیه املاک بابل در گفتگو با تجارت‌نیوز:

رشد قیمت ویلاهای شمال متوقف شد / حداقل و حداکثر قیمت زمین چقدر است؟

رشد قیمت ویلاهای شمال متوقف شد / حداقل و حداکثر قیمت زمین چقدر است؟

رئیس اتحادیه املاک بابل می‌گوید: روند رشد قیمت ویلا متوقف شده است. قیمت زمین نسبت به ماه گذشته هنوز کاهش نیافته است. قیمت زمین در مناطق لاکچری متری 25 تا 30 میلیون تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «روند رشد قیمت ویلا متوقف شده است.» این تازه‌ترین گفته رئیس اتحادیه املاک بابل است.

روند توقف رشد قیمت ویلا در شمال کشور در حالی از سوی فعالان بازار مسکن مطرح می‌شود که بر اساس گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی در آبان ماه سال 1399، سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران هم نسبت به مهر ماه سال جاری کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال 1399، به 4.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 48.4 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

قیمت ویلا ارزان نشد

به گفته رئیس اتحادیه املاک بابل، روند خرید و فروش ویلا در شمال کشور راکد است و قیمت زمین نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ثابت باقی مانده است. یعنی قیمت زمین نسبت به ماه گذشته هنوز کاهش نیافته است.

رضا صادقی معتقد است: علت رکود بازار مسکن شمال کشور این است که فعلا مردم پولی برای سرمایه‌گذاری در ویلاهای شمال کشور را ندارند. همین موضوع باعث شده خرید و فروش ویلا نسبت به سال‌های گذشته کمتر شود.

رئیس اتحادیه املاک بابل شهریور ماه امسال نیز از راکد شدن خرید و فروش ویلاهای شمال کشور خبر داد و گفته بود: «جهش قیمت در بازار مسکن حتی قدرت خرید پولدارها را هم کاهش داده است.»

حداقل و حداکثر قیمت زمین چند است؟

حالا صادقی درباره قیمت زمین در مناطق لاکچری به تجارت‌نیوز گفت: قیمت زمین در مناطق لاکچری متری 25 تا 30 میلیون تومان است. همچنین میانگین قیمت زمین متری 9 تا 10 میلیون تومان گزارش شده است. در عین حال حداقل قیمت زمین در شمال با متری شش تا هفت میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

آنچه پیداست فعلا روند معاملات خرید و فروش ویلا راکد است و مردم پولی برای سرمایه‌گذاری برای ویلاهای شمال کشور را ندارند. آژانس‌های معاملاتی مسکن می‌گویند با افزایش یک‌باره قیمت‌ها نه فروشنده‌ای در بازار وجود دارد و نه خریداری.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • املاک

    تا اواخر سال 1400 قیمت مسکن حدود 40 درصد کاهش قیمت پیدا میکنه

  • ناشناس

    یه سوال مبشه کرد کسی هست جواب بده ؟ ماشین و لوازم و اهن و مصالح و دلار و سکه غیره همه تحریم قبول می کنیم روشون تاثیر داشته چون یا واردات داشتیم یا کالا ولی زمین مگر شامل تحریم های ترامپ و غیره شده یا مگر واردات زمین داشیم که تحریم قیمتشو بالا ببره یکم فکر اقتصادی به ابر حباب زمین می رسیم که رو چه حساب انقدر بالا رفته انهم در شرایط بیماری کرونا دیگه بدتر پس به نتیجه ابر حباب زمین میرسیم که خدا بداد خریدار برسه البته خدا عقل هم داده نتیجه گیریش با خودتون و خریدار

  • ناشناس

    چیزی که ما میبینیم اینه که خونه تهران خریدار نداره چه برسه شمال
    من خودم روزی چنتا پیام برام میاد که دارن التماس میکنن بیاید ویلا زمین شمال بخرید
    ولی کو پولش !!!! قیمتها اصلا منطقی نیست
    با این روند حدقل تا ۶ ۷ سال مسکن تو رکوده

  • ناشناس

    راستی ترامپ مستغلات ایران را هم تحریم کرد یا جلو واردات زمین رو گرفت ؟ پس زمین چرا مثل نخود هر اش خودشو تو کرونایی انقدر گرون کرده همه جا که تو دنیا املاک ریزش شدید داشته پس واقعا چه مدیریت تحریمی تو کشور ما حاکم است زمینی که هیچ ارتباطی با تحریم نداشت و با این بیماریها از دلار هم از جلو گرون تر شد تازه اوج مدیریت که باز دلار ریزش میکنه املاک واسه خودش بالا تر میره و با افتخار و منت اعلان میکنن جلوی افزایش را گرفتیم . شما ملت قضاوت کنید نباید خواه ……..ر این زمین خواهر را …….

  • ناشناس

    بچه ها سلام،،، مسکن رفت تو رکود و افت ناجور،،، خریدار نیست

  • ناشناس

    خدا کنه ملک انقدر سقوط کنه تا حال خیلی ها گرفته بشه انقدرضرر کنند که دیگه بلند نشند

  • ناشناس

    خیر سر تون زمین هم تحریم بوده اخه شده تو تهران متری ۵۰۰۰ هزار دلار ؟

  • ناشناس

    سلام دوستان،، مسکن تمام شد صعودش،،، ارزون میشه و راکد تا ۴سال

  • ناشناس

    این ریس ما مثل اینکه خبر نداره یا خودش رو زده به بی خبری یا خودش زمین یا ویلا خریده و دستش باد کرده ما که تو شهرستان آمل و محمود آباد هستم هم زمین و هم آپارتمان افت کرده مثلا آپارتمان متری ۱۲تومن شد ۸تومن و خریدار نداره???

  • ناشناس

    تنبیه گرانفروشی نخریدن هست، خصوصآ بعضی هاشون آنقدر پررو هستند که قیمت هاشون را دو برابر کردند و فکر میکنند مردم از تبار خودشون هستند ، ریش پر طمع به … مفلس … ???