کد مطلب: ۴۳۰۰۶۷

قیمت سکه امامی به پنج میلیون و ۱۱۴ هزار تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۱/۲۳

قیمت سکه امامی به پنج میلیون و 114 هزار تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/11/23

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به پنج میلیون و 114 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران که از کاهش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا امیدوار شده بودند، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۵۶۷ دلار و ۵۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۵۶۸ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.

در حالی که شمار تلفات این ویروس مرگبار در چین از مرز ۱۱۰۰ نفر گذشته است، مقامات این کشور پیش‌بینی کردند که این اپیدمی ممکن است تا آوریل به پایان برسد و هم‌اکنون شمار موارد جدید ابتلا به این ویروس در برخی از نقاط کاهش پیدا کرده است.

واندانا بهاراتی، دستیار نایب‌رییس تحقیقات کالا در شرکت "اس‌ام‌سی کام ترید" در این باره گفت: بازار سهام وضعیت مطلوبی دارد و دلار آمریکا بالای ۹۸.۵ واحد است و بازارهای انرژی و فلزات پایه شاهد اندکی بهبود بودند که افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد.

دلار آمریکا پس از تقاضای جدید خرید این ارز به عنوان دارایی مطمئن که با انتشار آماراقتصادی قوی آمریکا هم‌زمان شد، نزدیک به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته ماند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت "اکسی تریدر"، طلا در فاز تحکیم قیمت است زیرا وحشت اخیر از اپیدمی ویروس کرونا از میان می‌رود. اقدامات اخیر مقامات چینی برای اجتناب از اخراج گسترده کارگران، رشد قیمت طلا را محدود کرده است.

در این بین بازارهای سهام آسیایی با خوشبینی سرمایه‌گذاران نسبت به ضعیف شدن این اپیدمی صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه به کنگره گفت: اقتصاد آمریکا در وضعیت خوبی قرار دارد اما به تهدید احتمالی اپیدمی ویروس کرونا و نگرانی‌ها نسبت به سلامت بلندمدت اقتصاد اشاره کرد.

طلا به کاهش نرخ‌های بهره به شدت حساس است زیرا نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که سوددهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را تقویت می‌کند.

موجودی طلای "اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه ۰.۶۷ درصد رشد کرد و به ۹۲۲.۲۳ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۳۴۰ دلار و ۴۴ سنت ایستاد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۱۷ دلار و ۵۵ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افت کرد و به ۹۶۷ دلار و ۷۷ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه 23 بهمن ساعت 18 با 96 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 13,700 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار و 700 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 13 هزار و 400 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهارشنبه 23 بهمن ساعت 18 با 12 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 15,100 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 15 هزار و 100 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 800 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و 85 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 114 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 520 هزار و 800 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 610 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 610 هزار تومان و 933 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به به