کد مطلب: ۳۸۹۷۰۴

قیمت سکه طرح جدید باز هم کاهش یافت / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۴/۲۷

قیمت سکه طرح جدید باز هم کاهش یافت / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۴/27

قیمت طلا و سکه امروز با پیروی از افت بهای طلای جهانی، روند کاهشی در پیش گرفت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید با 21 هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 50 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از اینکه به بالاترین حد در دو هفته اخیر صعود کرد، در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی با اقدام سرمایه‌گذاران برای سودگیری از رشد قیمت این فلز ارزشمند، پایین آمد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۴۲۲ دلار و ۶۸ سنت رسید در حالی که پیش از آن تا رکورد ۱۴۲۸ دلار و ۴۰ سنت پیش رفته بود. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا، ۱.۵ درصد افزایش پیدا کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۴۲۳ دلار و ۷۰ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا در معاملات روز پنج‌شنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ۰.۲ درصد کاهش یافت، در حالی که روز گذشته تحت تاثیر آمار مطلوب خرده‌فروشی آمریکا، به بالاترین حد در بیش از یک هفته اخیر صعود کرده بود.

موجودی طلای «اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۰.۴۸ درصد رشد کرد و به ۸۰۳.۱۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۱۶ دلار و ۱۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۵۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۵۴۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنجشنبه 27 تیر ساعت 18 با 111 تومان کاهش، 11,500 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنجشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 11 هزار و 500 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 400 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنجشنبه 27 تیر ساعت 19 با 100 تومان کاهش، 13,400 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 13 هزار و 400 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 13 هزار و 300 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 914 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 50 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 393 هزار و 200 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و 198 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 399 هزار تومان و 959 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.