خبر فوری:

کد مطلب: ۴۵۹۴۴۶

قیمت سکه پیش از شروع بازار دوشنبه

قیمت سکه پیش از شروع بازار دوشنبه

بازار سکه هم روز یکشنبه به تبعیت از روند نرخ‌ها در بازار ارز در یک‌قدمی اوج تاریخی قرار گرفت و سکه با صعود دیروز در فاصله ۲۰ هزار تومانی از سقف تاریخی مستقر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند

بازار سکه هم روز یکشنبه به تبعیت از روند نرخ‌ها در بازار ارز در یک‌قدمی اوج تاریخی قرار گرفت. هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ دیروز در بین معامله‌گران بازار تهران به قیمت ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و افزایشی معادل ۲۰۰ هزار تومان را به ثبت رساند.

سکه با صعود دیروز در فاصله ۲۰ هزار تومانی از سقف تاریخی مستقر شد. همزمان قیمت گواهی سپرده سکه -تحویل یک روزه- در بورس کالا از مرز بی‌سابقه ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عبور کرد و رکوردی تازه برای این بازار برجا گذاشت.

رکوردشکنی سکه در بورس کالا همزمان با اصلاح نسبی قیمت‌ها در بازار سهام و تحمیل محدودیت‌های جدید در بازار مسکن (تعیین سقف اجاره‌بها) رقم خورد. انتظارات صعودی برای طلای جهانی هم زمینه را برای تقویت خریدها و رکوردشکنی در بازار سکه فراهم کرد.

آمادگی اونس برای عبور از سقف روانی

اونس طلا هفته گذشته ۶/ ۱ درصد افزایش یافت و در سطح ۱۷۷۲ دلاری به کار خود پایان داد. نگرانی از موج جدید شیوع کرونا و خوش‌بینی به ارائه مضاعف بسته‌های محرک پولی منجر به ثبت سومین صعود متوالی فلز زرد در هفته قبل شد.

همچنان پیش‌بینی‌ها برای طلا صعودی است.

۶۷ درصد از تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو انتظار رشد قیمت طلا را در هفته پیش رو دارند. از نگاه تحلیلگران رونمایی از عملکرد اقتصاد در سه‌ماهه دوم و کاهش مورد انتظار سود شرکت‌ها عامل تلاطم بازارهای ریسکی و حرکت سرمایه‌ها به سمت طلاست.

موضوعی که می‌تواند اونس را برای پیشروی تا مرز ۱۸۰۰ دلار حمایت کند. عبور اونس از این سطح به منزله هموار شدن راه طلا برای فتح قله ۲هزار دلاری است. البته تقویت دلار از محل رشد تقاضای احتیاطی مهم‌ترین عامل فشار بر طلاست.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا به زودی 900 را رد خواهد کرد