کد مطلب: ۴۳۲۹۰۳

قیمت سکه چه خواهد شد؟

قیمت سکه چه خواهد شد؟

قیمت سکه روز گذشته، دوشنبه پنجم اسفند ماه از مرز شش میلیون تومان عبور کرد. اما آیا این رکوردشکنی سکه ادامه خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه روز گذشته، دوشنبه پنجم اسفند ماه از مرز شش میلیون تومان عبور کرد. اما آیا این رکوردشکنی سکه ادامه خواهد داشت؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: سکه روز دوشنبه، هم از سوی دلار تقویت شد و هم از بازگشایی بازار جهانی سوخت مضاعفی گرفت. هر سکه طرح جدید ساعت 16 دیروز به قیمت بی‌سابقه 6 میلیون و 80 هزار تومان معامله شد و 230 هزار تومان بالاتر از یکشنبه ایستاد.

دیروز طی بازگشایی بازار جهانی اونس طلا ضمن جهش بیش از 2 درصدی به سمت 1700 دلار خیز برداشت و زمینه تداوم رکوردشکنی سکه را هم فراهم کرد.

همچنان سرایت مرگبار ویروس کرونا یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت دارایی‌های امن در بازار جهانی و اخیرا بازارهای داخلی است.

از طرفی، پس از رفتن ایران در لیست سیاه FATF، رد کلیات بودجه 99 در مجلس طی روز گذشته بر شدت این فضای احتیاطی افزود.

کاهش سرعت رشد نرخ‌های ارز

دلار آمریکا که روز یکشنبه تا نرخ 15 هزار و 350 تومان بالا آمده بود، ساعت 16 دیروز به سطح 15 هزار و 500 تومان رسید و افزایشی معادل 150 تومان را ثبت کرد و به این ترتیب، در بالاترین سطح از 19 اردیبهشت سال‌جاری ایستاد.

با وجود حفظ روند صعودی دلار در این هفته، سرعت رشد قیمت‌ها کاهشی ملموس داشت. نرخ رشد روزانه دلار روز شنبه 3/ 5 درصد بود که این عدد یکشنبه به 3/ 1 و دیروز به یک درصد کاهش یافت. اگرچه بازارساز کانال 15 هزار تومان را به رسمیت نشناخت، اما حرکت به سمت همگرایی با نرخ‌های آزاد از تقاضای کاذب کاست و با موج شناسایی سود از سوی معامله‎‌گران، رشد قیمت‌ها تعدیل شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.