کد مطلب: ۳۹۷۸۰۶

قیمت سکه کاهشی شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۶/۱۱

قیمت سکه کاهشی شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/6/11

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، روند کاهشی در پیش گرفت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به چهار میلیون و 75 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین که تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۵۲۵ دلار و ۸۶ سنت رسید. قیمت طلا روز جمعه به ۱۵۱۷ دلار و ۱۱ سنت رسیده بود که پایین‌ترین قیمت در یک هفته گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۵۳۵ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت طلا هفته گذشته ۰.۵ درصد کاهش نشان داد اما برای ماه اوت بیش از شش درصد رشد ثبت کرد.

واشنگتن از روز یکشنبه وضع تعرفه ۱۵ درصدی روی واردات کالاهای چینی شامل کفش، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های صفحه تخت را آغاز کرد. همزمان پکن نیز وضع تعرفه‌های جدیدی روی واردات نفت آمریکا را آغاز کرد.

به گفته دنیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، واقعیت جنگ تجاری با اجرای دور جدیدی از تعرفه‌ها در روزهای اخیر باعث شد بازارها در معاملات صبح امروز در وضعیت ریسک‌گریز باقی بمانند. سطح بالایی از بدبینی وجود دارد و معامله‌گران مایلند پیش از هرگونه خوش‌بینی نسبت به پیشرفت مذاکرات آمریکا و چین، از سرگیری مذاکرات دو طرف را که ممکن است نتایج مثبتی به همراه داشته باشد مشاهده کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، اعلام کرده که مقامات هر دو طرف اواخر ماه جاری برای مذاکرات تجاری دیدار خواهند کرد. تشدید جنگ تجاری میان بزرگترین اقتصادهای جهان و نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصاد جهانی باعث شد قیمت هر اونس طلا در اوت بیش از ۱۰۰ دلار افزایش پیدا کند. در این بین، شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ روز دوشنبه ۰.۱ درصد افت کرد و همزمان بازارهای سهام جهانی نیز عقب‌گرد پیدا کردند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا همچنین عقب‌گرد به سطح ۱۴۹۷ دلار را هدف گرفته است. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۸ دلار و ۳۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و ۹۳۶ دلار و ۹۴ سنت معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۵۳۷ دلار و ۴۶ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 11 شهریور ساعت 19 با 150 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 11,250 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 11 هزار و 250 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 150 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه 11 شهریور ساعت 19 با 95 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 12,450 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 12 هزار و 450 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12 هزار و 350 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 10 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 75 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 410 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و 98 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 299 هزار تومان و 949 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.