کد مطلب: ۶۲۱۱۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سیمان امروز ششم بهمن ۱۴۰۰

قیمت سیمان امروز ششم بهمن ۱۴۰۰

سیمان امروز با دو نرخ در بورس کالا عرضه شد و قیمت سیمان افزایش نیافت اما یکی از اعضای انجمن سیمان هشدار داد در صورتی که مشکل برق واحدهای سیمانی در هفته بعدی هم حل نشود، قیمت سیمان بالاتر می‌رود. قیمت سیمان امروز ششم بهمن ماه چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیمان امروز ششم بهمن ماه ۱۴۰۰، با دو قیمت ۵۱۷ و ۳۹۵ تومان در بورس کالا عرضه شد.

این دو قیمت، معادل و کمتر از قیمت سیمان در هفته پیش است و با این حساب، با این هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان در بورس کالا، ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان و ۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان عرضه می‌شود.

لوگو

البته با وجود این که سیمان در بورس کالا دو نرخی عرضه شد و کاهش یافت، قیمت سیمان ، امروز ششم بهمن ۱۴۰۰ در بازار آزاد کاهش نداشت. هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان در بازار آزاد، بین ۴۳ تا ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

لوگو

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان چند روز پیش به تجارت‌نیوز گفته بود میزان خرید و عرضه در بورس کالا نشان می‌دهد که بازار در این چند روز اخیر رقابتی نبوده است. اگر هم جایی بازار رقابتی شده به دلیل کمبود تولیدکننده سیمان در همان منطقه خاص بوده است.

شیخان، افزایش بیش از حد قیمت تمام‌شده را دلیل قیمت سیمان در بازار آزاد می‌داند. قبلا هم تولیدکنندگان سیمان و انجمن سیمان گفته بودند که هزینه حمل مازوت بسیار بالا رفته و گاهی حتی هزینه حمل‌ونقل مازوت تا در کارخانه از هزینه مازوت خریداری شده بیشتر می‌شود.

سهمیه گاز و برق واحدهای سیمانی از ابتدای زمستان امسال دوباره قطع شده بود و شرکت نفت به این واحدها مازوت تحویل می‌داد. به گفته دولت، قرار بود که این مازوت رایگان به دست واحدهای تولید سیمان برسد اما به گفته انجمن سیمان، هزینه حمل مازوت بر عهده واحدها سیمانی است.

نادر غفاری، عضو انجمن سنگ‌آهن به دولت هشدار افزایش قیمت سیمان در این هفته را داده بود . او گفته بود: چنانچه قطع برق سیمانی‌ها در این هفته هم تداوم داشته باشد، این قطعی برق در نهایت منجر به کمبود سیمان در بازار می‌شود. در صورت کمبود قیمت سیمان نیز در بازار افزایش خواهد یافت.

غفاری گفته بود که هنوز تاثیرات قطع برق هفته جاری در بورس کالا مشخص نشده اما در نهایت و با تداوم این روند، واحدهای سیمانی عرضه خود را کم می‌کنند.

با این حال به نظر می‌رسد دولت که به کلی، قطع برق صنایع سیمانی و فولادی را تکذیب کرده، هنوز تصمیمی برای بیرق صنایع سیمانی نگرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.