فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۳۴۳۷۴

قیمت شاهین G/ بی‌اعتنایی بازار به این خودرو

قیمت شاهین G/ بی‌اعتنایی بازار به این خودرو

طرح پیش‌فروش خودروسازی سایپا پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود. در این طرح فروش، شاهین G هم عرضه می‌شود. تفاوت قیمتی بین کارخانه و بازار این خودرو چقدر است؟ آیا از شاهین G در بازار استقبال می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین طرح فروش سایپا ، طرح پیش‌فروش ویژه مادران است که از پنجشنبه ۱۷ آذر آغاز خواهد شد.

در این طرح فروش، چهار خودرو ساینا S اتوماتیک، ساینا S دوگانه‌سوز، شاهین G و سایپا 151 عرضه می‌شود. گفته می‌شود این خودروهای عرضه شده با قیمت نصف بازار به عرضه شده است. در شرایط فروش این طرح پیش‌فروش ذکر شده است که تحویل یکی از این خودروها، یعنی شاهین G در تیرماه 1402 است.

تفاوت قیمت بین بازار و کارخانه

این خودرو در طرح فروش ویژه مادران با پیش پرداخت 172 میلیون و 230 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت این خودرو در درب کارخانه 344 میلیون تومان است. این درحالی است که شاهین G در بازار با قیمتی بسیار بالاتر خرید و فروش می‌شود.

حدودا یک ماهی است که شاهین G در بازار با افزایش قیمت فاحشی همراه شده است. این خودرو هم‌اکنون در بازار با قیمت حدود 412 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

بر اساس این قیمت‌ها، خریداران این خودرو در طرح فروش سایپا می‌توانند 68 میلیون تومان سود کسب کنند.

عدم استقبال بازار از شاهین G

باوجود اینکه شاهین G نسبت به برخی از خودروهای تولید داخل قیمت کمتری دارد، اما بازار از این خودرو استقبال چندانی نمی‌کند. این خودرو به دلیل مشکلات فنی بسیار، به خصوص مشکلات جدی در موتور، مشتریان کمتری را به خود جذب می‌کند. اما سایپا در این رابطه وعده داد که این مشکلات را در سری بعدی تولیدات خود جبران کند.

البته اکنون به دلیل افزایش قیمت‌ها در بازار و تورم موجود در کشور، سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش پول خود، بدون توجه به مدل و کیفیت خودروها، دست به خرید خودرو می‌زنند.

جدای از بحث سرمایه‌گذاری، به دلیل اختلاف قیمتی که بین بازار و کارخانه وجود دارد، افراد زیادی حاضر به شرکت در لاتاری‌های دولت می‌شوند.

برای مطالعه بیشتر، خبر پیش فروش سایپا با قیمت نصف بازار/ شرایط ثبت نام را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.