کد مطلب: ۶۳۵۵۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش تقاضا برای خرید شیرینی عید/ مردم توان خرید شیرینی هم ندارند!

کاهش تقاضا برای خرید شیرینی عید/ مردم توان خرید شیرینی هم ندارند!

شب عید امسال علاوه بر کاهش تقاضا برای خرید میوه، پوشاک تقاضا برای خرید شیرینی هم چندان وجود ندارد. با افزایش قیمت مواد اولیه مانند روغن و شکر گویا تولید هم کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شیرینی هم لاکچری شد. با افزایش قیمت شکر و روغن، قیمت شیرینی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت شیرینی‌های خانگی به کیلویی ۱۴۰ تا ۲۰۰ هزار تومان رسید.

اخیرا فروشندگان شیرینی‌های خانگی و آنلاین می‌گویند در سال‌های گذشته شیرینی به محض اینکه تولید می‌شد به فروش می‌رفت. این در حالی است که امسال به دلیل افزایش قابل توجه قیمت روغن و شکر، تقاضا برای شیرینی‌های خانگی کاهش پیدا کرده. برای همین فروشندگان فقط زمانی شیرینی تولید می‌کنند که سفارش گرفته باشند.

همه توان خرید شیرینی ندارند!

در همین مورد رئیس اتحادیه قنادان به تجارت‌نیوز گفت: شیرینی گران شد و هر کسی توان خرید این کالا را ندارد. برخی مردم برای اینکه این کالا در سفره شب عید آنها باشد کالاهایی را می‌خرند که کیفیت و قیمت پایین‌تری دارد.

علی بهره‌مند توضیح داد: اکنون یک کیلو شیرینی با قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. معمولا مردم در شب عید خرید اقلام ضروری را در اولویت خرید خود قرار می‌دهند. اکنون با کاهش میزان تقاضا تولید شیرینی برای شب عید ۱۴۰۱ نیز کاهش پیدا کرد.

او ادامه داد: اکنون قیمت شکر به ۲۰ هزار تومان رسید. در بازار آزاد این کالا با قیمت بیشتری فروخته می‌شود. از طرفی روغن قنادان نیز کمیاب است و یک حلب ۱۰ کیلویی با قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

شیرینی نخودچی هم گران شد

بهره‌مند گفت: شیرینی نخودچی جز شیرینی‌های خانگی گران است. به عنوان مثال قیمت هر کیلو شیرینی نخودچی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است. به نظر می‌رسد با افزایش قیمت مواد اولیه قنادان در شب عید امسال برخی مردم یا شیرینی را از سفره خود حذف می‌کنند یا شیرینی‌های ارزان‌تر را جایگرین می‌کنند.

پیش‌تر قنادان از کمیاب شدن روغن خبر دادند. در این رابطه بهره‌مند، رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت: کارخانه‌ها، روغن مارگارین ندارند و به جای آن روغن مایع و جامد را جایگزین روغن کره‌ای و مارگارین کرده‌اند.

برای مطالعه بیشتر خبر کمبود روغن شیرینی‌پزها را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا رو شکر
    هنوز نان و آب خنک هست.

    • ناشناس

      مگه میخوای بری زندان؟!

    • ناشناس

      واقعا نداریم شیرینی کیلو ۹۰ تومان بخریم

  • یمن مهربخش

    سلام. چرا توان نداریم؟ ازاقشار ضعیف جامعه ام دم عید یک قوطی قنادی ناب میخرم .باتشکر

    • ناشناس

      میدونم. ذات ملت ایران همینه.هرچی گرون تر بشه اجناس حرص بیشتری برای خرید میزنند. شما هم یکیش

  • SSS

    چخبره؟؟؟!!! قیمت شیرینی ایرانی شده خارجی؟؟؟!!!

  • تسکین

    خلایق هر چ لایق ?

  • ناشناس

    شیرینی باجعبه کیلو۸۵هزارتومان

  • ناشناس

    موقع افزایش قیمت ، علت را بالا رفتن میزان تقاضا عنوان می کنید – اما حالا که تقاضا کم شده – بدلیل کاهش قدرت خرید – افزایش قیمت را ناشی از روغن و شکر می دانید

  • ناشناس

    ??