کد مطلب: ۵۰۸۴۴۵

باز پس‌گیری محدوده ۱۰ میلیونی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از شروع بهمن

باز پس‌گیری محدوده ۱۰ میلیونی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از شروع بهمن

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۱۵۰هزار تومان معامله شد که افزایش ۲۶۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز اول بهمن چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۳۰ دی با ۴۲,۴۰۰ تومان افزایش، ۹۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار از پایین‌ترین رکورد یک ماه و نیم اخیر که روز گذشته به آن نزول کرده بود، اندکی افزایش یافت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری (در ساعت ۱۹ به وقت تهران) با ۲/ ۰ درصد رشد، به ۱۸۴۰ دلار رسید.

عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در معاملات روز گذشته، دلار آمریکا بود. با وجود بهبود اخیر دلار، احتمال ضعیف شدن بیشتر آن وجود دارد و این موضوع از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. دلار از بالاترین رکورد چهار هفته گذشته که روز دوشنبه ثبت کرده بود، اندکی کاهش یافت.

به گفته کارشناسان، سرمایه‌گذاران اکنون به دور بعدی اقدامات محرک مالی در آمریکا چشم دوخته‌اند. جو بایدن که روز چهارشنبه مراسم تحلیفش به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا برگزار می‌شود، برنامه محرک مالی ۹/ ۱ تریلیون دلاری را هفته گذشته رونمایی کرد.

باز پس‌گیری محدوده ۱۰میلیونی

در معاملات روز سه شنبه بازار طلا و سکه، مسکوکات این فلز گرانبها افزایش کمی را تجربه کردند اما در بازگشت به کانال قبلی موفق بود و توانست در بالای این کانال قیمت‌گذاری شود.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۱۵۰هزار تومان معامله شد که افزایش ۲۶۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد. عاملی که از افزایش سکه پشتیبانی کرد بازگشت دلار به کانال ۲۲ هزار تومانی و همچنین افزایش نسبی اونس طلا در بازار جهانی بوده است.

سکه بورسی نیز روز را صعودی آغاز کرد و معامله‌گران آن حتی با صف خرید مواجه شده‌اند. قیمت قطعات کوچک‌تر نیز به پیروی از سکه تمام تغییر کردند. نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ربع سکه نیز با ۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۳‌میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.