کد مطلب: ۴۹۵۸۳۶

بازگشت سکه به کانال ۱۱ میلیونی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۱ آذر

بازگشت سکه به کانال 11 میلیونی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز  11 آذر

در جریان معاملات روز دوشنبه هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 11 آذر 99 چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۰ آذر با 2,500 تومان افزایش، یک میلیون و 55 هزار و 500 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و تحت تاثیر خوش‌بینی بازار به ساخت واکسن‌های موفق و بهبود اقتصادی سریع‌تر، در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش قیمت ماهانه در چهار سال اخیر قرار گرفت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری 2/ 1 درصد سقوط کرد و به 1775 دلار رسید.

بهای معاملات این بازار از ابتدای نوامبر تاکنون 9/ 5 درصد کاهش داشته که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه از نوامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون است. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 5/ 0 درصد کاهش، به ۱۷۷۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. از طرفی دلار به پایین‌ترین سطح بیش از دو ساله سقوط کرد و بزرگ‌ترین سقوط ماهانه خود را از ماه جولای به ثبت رساند، زیرا ترکیبی از خوش‌بینی واکسن و امید برای انقباض پولی بیشتر در ایالات متحده، سرمایه‌گذاران را از ارز ذخیره جهان خارج می‌کند.

بازگشت سکه به کانال 11 میلیونی

در جریان معاملات روز دوشنبه هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد که افزایش 420 هزار تومانی را در مقایسه با روز معاملاتی گذشته نشان می‌داد. با وجود تداوم قیمت طلای جهانی اما تصویب طرح دو فوریتی مجلس با نام «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» اثرات خود را بر بازار ارز و سکه به جا گذاشت.

با این حال در کنار تداوم ابهامات درخصوص مسیر آینده طلای جهانی، تغییر انتظارات تورمی در داخل کشور مانعی بر سر افزایش بیشتر بهای سکه است. قیمت هر سکه تمام بهار در بورس کالا نیز دیروز با صف خرید در مرز ۱۱ میلیون تومان معامله شد. در این روز قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5میلیون و 800هزار تومان و ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 950 هزار تومان بود که همگی با افزایش قیمت همراه بودند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بابا مردم رو گمراه نکنید… ملت عزیز طلا همیشه طلاست.. کارشناسی نمیخاد… پارسال ۴۰۰بود الان ۱تومن میگن ارزونه… به والله طلا سال بعد ۲تومن میگن ارزونه…. الان نفروشید طلا و خودروتون رو سرمایتون رو از چنگتون درنیارن…. عید و بعد دوبرابر همینارو بهتون میفروشن… تجربه۴۰ساله نشون داده…اثباتش هم اینکه خود دولت و گنده ها نمیذارن ارزون شه چیزی…همین امروز بخر تا پشیمون نشی… اونیکه بهت میگه نخر یا خودش خریده یا توان خرید نداره الکی دلش خوشه با امید واهی…بدرود

  • ناشناس

    کی همه چی ارزون میشه به روال قبل برسه. ی دوره ای شده که نباید بخریم نباید بپوشیم و فقط فقط بمیریم

  • ناشناس

    بخدا من با پول یارانه سر میکنم حتی بعضی شبا هم از نداری چیزی نمیخورم با شکم گرسنه میخوابم

    • ناشناس

      جالبه پول اینترنت اونوقت از کجا میاری!!!!

    • ناشناس

      ????

  • ناشناس

    طلا دلار در دنیا در حال کاهش شدید ولی در ایران برعکس هستش چجوریه دلیلش چیه یه جایی میلنگه مشخصه تو بازار طلا دلار ایران یسری موش دونی میکنند خلاصه هر کی هستش مطمعن باشید مردم عادی نیستن یه کله گندس آخه بابا با متشنج کردن بازار دلار طلا چی گیرت میاد بابا مردم از گشنگی دارن میمیرن امسال شما که از خون مردم تغذیه میکنید میگین به جهنم که بمیرن اصلا نسل ایرانی کنده بشه راحتر