کد مطلب: ۵۱۸۳۴۸

افزایش قیمت سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۲ اسفند ۹۹ چقدر بود؟

افزایش قیمت سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۲ اسفند ۹۹ چقدر بود؟

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده که به معنی افزایش ۱۲۰ هزار تومانی است. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۲ اسفند چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۱ اسفند با ۴,۶۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۸۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی تصویب بسته کمک کرونایی ۹/ ۱ تریلیون دلاری در آمریکا و افت ارزش دلار، از پایین‌ترین رکورد ۱۱ ماه اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، بهبود یافت و حدود یک درصد صعود کرد.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا در ساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۷۳۶ دلار رسید. معکوس شدن روند صعودی بازده اوراق قرضه و دلار ضعیف‌تر به طلا اجازه داد اندکی بالاتر رود.

بسته محرک مالی آمریکا هم از صعود قیمت طلا پشتیبانی کرد.با تصویب بسته کمک کرونایی ۹/ ۱ تریلیون دلاری در مجلس آمریکا که روز شنبه روی داد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نخستین پیروزی خود در عرصه قانونگذاری را کسب کرد. دلار از بالاترین قیمت یک هفته اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، عقب نشست و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش داد.

افزایش قیمت سکه

پس از سقوط قیمت اونس طلا و سکه در روز‌های گذشته، با شروع معاملات روز دوشنبه وافزایش قیمت‌ها در اونس طلای جهانی و دلار، روند نزولی سکه معکوس شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده که به معنی افزایش ۱۲۰ هزار تومانی است.

نوسانات نرخ ارز و افت‌و‌خیز قیمت‌ها در بازار طلا باعث شده حجم مبادلات و تقاضا برای طلا و سکه کاهش یابد و مردم متاثر از نااطمینانی نسبت به شرایط آینده فعلا خرید و فروش نکنند. اگر اتفاق سیاسی و اقتصادی بدی رخ ندهد به‌تبع ارزش طلای جهانی و نرخ ارز هم دچار نوسان نخواهد شد، بنابراین احتمال اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی برای طلا و سکه داشته باشیم کم است؛ ضمن اینکه مدتی است قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده و به نظر می‌رسد همین روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بی نام

    طلا ارزون میشه چون دولت میخاد گرون میشه چون دولت میخاد . کلا شما ب انس جهانی نگاه نکنید تو ایران همه چی با بقیه جاها فرق داره.

  • ناشناس

    نظرات در باره فیمت طلا