کد مطلب: ۴۷۳۹۴۹

۲ عامل گرانی طلا / آخرین قیمت طلا تا پیش از ۱۲ شهریور

2 عامل گرانی طلا / آخرین قیمت طلا تا پیش از 12 شهریور

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 12 شهریور چقدر بود؟ آیا از اخبار رسمی می‌توان برای این بازار سیگنال‌هایی مشاهده کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز سه‌شنبه ۱۱ شهریور با 22 هزار و 800 تومان افزایش، یک میلیون و 116 هزار و 200 تومان معامله شد.

اما در بازار سکه چه خبر بود؟ سکه چقدر به فروش رفت؟

دنیای اقتصاد در این مورد نوشته است: در یازدهمین روز شهریورماه، سکه تمام بهار آزادی به سوی سقف تاریخی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی حرکت کرد، ولی برگشت دلار از سقف روزانه مانع از آن شد که فلز گران‌بهای داخلی موفق به فتح دوباره سقف قبلی شود.

روز سه‌شنبه، سکه در مقطعی از روز حتی تا نقطه ۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بالا رفت، ولی با افزایش فروش‌ها در اواخر روز روی عدد ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی قرار گرفت.

این قیمت ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از روز دوشنبه بود و با وجود برگشت از سقف روزانه، انتظارات افزایشی را در بازار سکه زنده نگه داشت. یکی از دلایلی که موجب می‌شد سکه‌بازان همچنان به افزایش قیمت امیدوار باشند، روند افزایشی بود که در بازار جهانی طلا مشاهده کردند.

این در حالی است که این فلز زرد رنگ در انتهای هفته گذشته روی عدد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به‌کار خود پایان داده بود. به‌زعم کارشناسان، یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب شد سکه با چنین افزایشی آغاز به‌کار کند، صعود بهای طلا در بازارهای جهانی و رسیدن به بالای محدوده هزار و ۹90 دلاری بود. از طرفی افزایش نرخ دلار در کشور سبب افزایش500 هزار تومانی سکه در دو روز شده است. قیمت نیم‌سکه نیز افزایش 80 هزار تومانی داشته است.

طلا در نزدیکی 2000 دلار

طلای جهانی حداقل تا ساعت ۴ روز سه‌شنبه تا محدوده هزار و ۹۹۰ دلاری بالا رفته بود و در صورتی که در روز جاری به افزایش خود ادامه دهد، می‌تواند موجب افزایش بیشتر خریدها در بازار سکه شود. در واقع سکه‌بازان در روز سه‌شنبه تا حدی با احتیاط نسبت به افزایش قیمت اونس واکنش نشان دادند.

به گفته فعالان، نوسانات رفت و برگشتی طلا در هفته‌های اخیر به اندازه‌ای بوده است که معامله‌گران بازار داخلی با احتیاط بیشتری نسبت به قیمت‌های طلای جهانی واکنش نشان دهند. در روزی که سکه ۱۰۰ هزار تومان گران شد، هر گرم طلای ۱۸‌عیار نیز به بالای محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رفت.

شاخص دلار به عنوان عامل اثرگذار بر طلای جهانی ماه آگوست را به‌گونه‌ای به پایان رساند که در این ماه 2/ 1 درصد در برابر سایر ارز‌ها سقوط کرده بود. این بدترین ماه آگوست در ۵ سال اخیر برای دلار است.

تزریق صدها میلیارد دلار نقدینگی به اشکال مختلف هنوز نتوانسته است نیازهای بازارهای مالی را به‌طور کامل برطرف کند و نگرانی از طولانی‌تر شدن احیای رشد اقتصادی آمریکا باعث کاهش انگیزه معامله‌گران به نگهداری دلار شده است.

سرانجام بازار طلای جهانی در ادامه نوسانات وارد فاز صعودی شد و به دنبال تصاحب مجدد جایگاه 2000 دلاری است، به سبب همین امر قیمت هر اونس روز سه‌شنبه به یک‌هزار و 990 دلار افزایش یافت که بالاترین رقم طی حدود 2 هفته گذشته است.

آخرین اخبار درباره قیمت طلا را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط طلا بخرید که قراره خیلی گرون بشه

    • سارا

      چقدرگرون میشه

    • ناشناس

      شما از کجا این همه مطمئن هستید

    • ناشناس

      بریچی شایعه پراکنی میکنی جو نده

    • امیر نامور

      واقعا درست گفتید

    • دکتر صبادی

      باید خدمت تون عرض کنم بنده مدرک دکتری جامعه شناسی و اقتصاد دارم و آینده طلا را بسیار درخشان و باور نکردنی می بینم الان حدود یک هفته ای هست که دارم میگم هرچه زودتر برید و طلا و سکه بخرید

    • الی

      من میخوام طلا بخرم به نظرتون تا هفته آینده یه کم ارزون نمیشه ؟ همین هفته بخرم؟

    • ناشناس

      هفته دیگه ریزشی هست

    • جم

      طلا تا ١٥٠٠ میره???بله طلا بالاتر از ١٥٠٠ میره

    • ناشناس

      راسته طلا گران میشه خواهشا راهنمایی کنید چون من یه مقدار طلا دارم میخوام وقتی گرون شده واس شروع یه کاری بفروشم

    • ناشناس

      از کجا متمانی ک طلا گرون میشه لطفا براس حدس مردم امیدوار نکنید خیلیا ب این حرفاتون متکی میشن و سرمایشون طلا میخرن مثلا بنده یه مقداری طلا دارم کی از روی اتمینان خبر داره ک طلا تا چقدر میره بالا ؟یا میات مایین لطفا راهنمایی کنید این طلام تنها سرمایه ای ک دارم و با پولش میخوام کاری شروع کنم با تشکر ?

  • ناشناس

    همیشه همراه ادم های حرفه ای عمل کنید و‌ همراه جماعت پیش بروید ،فعلا همه رفتن سمت طلا ،پس هیچی طلا نمیشه و بس.

  • ناشناس

    طلا تا عید یا زودتر 2 تومنه وقتی بورس ریزش کنه میان سمت طلا و دلار پس حتما گرون می شه

    • امیر نامور

      دمت گرم تحلیل خوبی کرده بودی ….
      هر چند من امروز خوندم‌

  • طاها

    سلام طلا چه جوری میشه من کل پس اندازمو طلا خریدم امروز

  • دکی صبادی

    دکتر صبادی تنهایی فکر کردی یا با کسی؟؟؟

  • مهندس

    عزیزان تا میتوانید طلا وسکه بخرید که قرار گران شود حتی اگه پول کم دارید

    • ناشناس

      لطفا طلا نخرید تاارزان بشه

  • ناشناس

    چرا هرچی گرون میشه بیشتر هجوم میبرین سمتش واقعا که مردم ایران عقل ندارن وقتی نخرین قیمتش میاد پایین تر فقط فکر منفعت خودتون نباشین این جوونای بیچاره چه جوری طلا بخرن وقتی یکی مثل شما تا گرون میشه میرین طلا میخرین که بیشتر سود کنین نخرین تا قیمتش بیاد پایین تر

  • ناشناس

    خوب میشد اگه سکه نقره بانکی هم ضرب میشد و تبلیغ میشد تا اونایی که پس اندازشون کمه به بازار خرید و فروش سکه نقره رو بیارن اینجوری تب و تاب بازار های دیگه هم ملایم تر میشد