کد مطلب: ۵۶۸۵۰۹

اولین واکنش بازار طلا به دولت جدید / قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۱۲ مرداد

اولین واکنش بازار طلا به دولت جدید / قیمت طلا و سکه در بازار امروز 12 مرداد

با توجه به برگزاری مراسم تنفیذ رئیس جمهور دولت سیزدهم، واکنش‌ها در بازار طلا و سکه چگونه بود؟ قیمت‌ها در بازار طلا و سکه چه تغییراتی داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم امروز ۱۲ مرداد برگزار شد. سکه در عصر روز گذشته با توجه به مراسم تنفیذ امروز با روند کاهشی همراه شد اما در پایان معاملات روز گذشته در کانال ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی باقی ماند.

در چند روز اخیر قیمت طلا و سکه با افزایش همراه بود اما در روز گذشته روند صعودی قیمت سکه متوقف شد و برخی از کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده داشتند روند صعودی سکه تمام شده است. از طرفی یکی از عوامل تاثیرگذار و هیجانی در بازار طلا و سکه در روزهای گذشته پایان دولت دوازدهم و شروع فعالیت دولت جدید بود که با توجه به برگزاری مراسم تنفیذ امروز، برخی از هیجانات در بازار کاهش پیدا می‌کند و معاملات در مسیر متعادل‌تری قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از عوامل موثر در بازار طلا و سکه قیمت دلار در بازار داخلی است. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند روند قیمت طلا و سکه در بازار امروز (۱۲ مرداد) تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار خواهد بود و معامله‌گران به نوسانات نرخ ارز توجه خواهند داشت؛ بنابراین قیمت دلار در بازار در امروز طلا و سکه اهمیت دارد.

اقتصادنیوز درباره بازار دلار نوشت:

تا زمانی که قیمت دلار بالای محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان باشد، فروشندگان به صورت جدی وارد بازار نخواهند شد. در واقع شرط دلار برای افت قیمت از دست دادن حمایت ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

روز دوشنبه، اسکناس آمریکایی در مسیر کاهشی حرکت کرد ولی توانست خود را حتی بالای سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان نگه دارد. این موضوع موجب شده است که برخی از معامله گران احتمال افزایش قیمت دلار طی روزهای آتی را مطرح کنند. این عده اعتقاد دارند، سمت و سوی انتظارات در بازار تغییر کرده است و همین تغییر موجب شده که سطح تقاضا نسبتا در بازار بالا باقی بماند. از نگاه آن ها تا زمانی که انتظارات مثبت نشود، احتمال افت قیمت اسکناس آمریکایی محدود خواهد بود.

در حالی که برخی معامله گران با توجه به این اخبار و انتظارات، احتمال افزایش بیشتر قیمت دلار را مطرح می کنند، دسته دیگری باور دارند، بازار در واکنش به مراسم تنفیذ ابراهیم رییسی در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت. از نگاه آن ها، نگرانی از عرضه شدید در بازار ارز و احتیاط تا آشکار شدن مواضع رییس دولت سیزدهم از جمله عواملی است که حضور نوسان گیران در بازار را کم رنگ تر خواهد کرد.

با توجه به احتمال‌های موجود در بازار طلا و ارز باید دید با شروع فعالیت دولت سیزدهم قیمت‌ها و معامله‌گران بازار طلا و ارز چه واکنش‌هایی خواهند داشت؟

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ مرداد

انس جهانی طلا در بازار امروز با کمی کاهش به ۱۸۰۹ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ امروز به یک میلیون و ۹۶ هزار تومان و در کم‌ترین قیمت به یک میلیون و ۹۱ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید با کاهش قیمت نسبت به دیروز به ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه قیمت سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان را ثبت کرد.

55 4

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میلادفتح الهی اندیمشکی

    طلا ۱۸عیار باید بشه گرمی ۱۰۰هزار تومن ن ۱و۱۰۰خب هیچکی نمیتونه بخره??

    • معصومه

      هیچکی یعنی هیچکی همچنین کاری نمیتونه بکنه همین ک وارد کانال زیر یه تومن بشه و موندگار بشه معجزه س بنظرم

  • آریانا

    آقای رئیسی برای شادی دل مردم هم که شده باید قیمت هارو بشکنه بخدا دل مردم ایران خون هست از گرانی وفقر هزاران گناه وهزاران فساد به بار میاد قیمت دلار باید بشکنه پول ملی ارزش پیدا کنه مردم باید به آینده امیدوار بشن

  • علی

    هیچ چیز ارزون نمیشه .نمیدونم چرا بعد از چهل سال این روند رو هنوز بعضی قبول ندارن