کد مطلب: ۵۱۱۴۱۴

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۱۳ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۱۳ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد که افزایش ۱۹۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز گذشته نشان می‌دهد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۳ بهمن چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز یکشنبه ۱۲ بهمن با ۱۹,۴۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: صعود فلزات ارزشمند در معاملات روز جمعه بازار جهانی، رشد ۳/ ۰ درصدی قیمت طلا و رشد بیش از ۵ درصدی نقره را به همراه داشت و طلا از نقره که با موج جدید تقاضای خرید روبه‌رو شد، عقب ماند. در حالی که تقویت ارزش دلار سبب شده تا سرمایه‌گذاران از بازار طلا به سمت بازار ارز کوچ کنند، قیمت طلا روز جمعه افزایش اندکی داشت اما شاهد ثبت کاهش قیمت هفتگی و ماهانه بود.

هر اونس طلا در معاملات روز جمعه در قیمت ۱۸۴۸ دلار بسته شد. باتوجه به اینکه سرمایه‌گذاران در انتظار یک عامل افزایشی قابل توجه هستند، قیمت طلا فعلا در مدار کاهشی قرار دارد. تصویب بسته محرک مالی جدید در آمریکا که احتمالا سبب بالا رفتن نرخ تورم خواهد شد و مجموعه‌ای از اقدامات مشابه از سوی سایر بانک‌های مرکزی جهان را به دنبال خواهد داشت می‌تواند برای طلا حیاتی باشد.

سکه ۱۱ میلیون تومانی شد

از هفته گذشته قیمت طلا و سکه به واسطه افزایش قیمت دلار، افزایش یافت تا اینکه در نهایت سکه توانست سطح ۱۱ میلیون تومانی را از آن خود کند. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد که افزایش ۱۹۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز گذشته نشان می‌دهد.

با افزایش تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده و تشدید اختلافات درباره برجام انتظار می‌رود قیمت دلار روندی افزایشی داشته باشد که این موضوع نیز می‌تواند به افزایش قیمت‌ها کمک کند. تنها مانع کنونی طلا و سکه برای افزایش بیشتر قیمت را می‌توان قیمت اونس جهانی طلا دانست که توان افزایشی چندانی از خود نشان نمی‌دهد. در صورت افزایش قیمت تا سطح ۱۹۰۰ دلار در روزهای آتی می‌توان انتظار داشت قیمت سکه به سطوح بالاتری جهش کند.

آخرین اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همتی گفت میاد پایین قیمت دلار ولی فکر میکنم نتونه این کارو انجام بده واحتمال اینکه دلار بالاتر هم بره وجود داره حسب سیاست های اشتباه دولتمردان

  • ناشناس

    سلام دوستان من طلا فروش وفعال بازار نیستم ولی حدس میزنم بیاد پایین اخه شیوه دلال ها تا بوده همین بوده

  • ناشناس

    مسئولین فقط حقوق نجومی میگیرن گرانی و تورم روز به روز بدتر میشه

  • ناشناس

    چرا نتونه همه چی دست خودشونه انقدر دلار تزریق میکنن به بازار که کسی پول واسه خرید نداشته باشه

    • ناشناس

      اونوقت از کجا ” انقدردلار ” میارن تزریق میکنن.!!..درامد ارزی ایران از کجاست اونم با این اوضاع قیمت نفت ؟و شرایط سخت تحریم …

  • مریم

    این هر وقت بگه. میاد پایین یعنی افزایش تو راهه???