خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۶۷۰۳

تشدید روند صعودی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۵ آذر ۹۹

تشدید روند صعودی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 15 آذر 99

در معاملات هفته گذشته سکه روند صعودی را پشت‌سر گذاشت و به رشد هفتگی بیش از 11 درصد‌ دست یافت. اما آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 15 آذر 99 چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۳ آذر با 21,200 تومان افزایش، یک میلیون و 128 هزار و 200 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت‌تاثیر خوش‌بینی به تدابیر محرک مالی آمریکا و افت ارزش دلار افزایش یافت و در مسیر ثبت بیش از سه درصد رشد هفتگی قرار گرفت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تا ساعت 19 به وقت تهران، به 1835 دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 3/ 0درصد افزایش، به ۱۸۴5 دلار و ۹۰ سنت رسید.‌ روند صعودی طلا تحت‌تاثیر ضعیف‌شدن ارزش دلار است و قیمت‌ها از نظر تکنیکال به وضعیت بیش فروش رسیده بودند. این فلز ارزشمند می‌تواند در سطوح ۱۸۰۰ دلار و ۱۷۵۰ دلار حمایت قوی پیدا کند اگر بهبود اقتصادی سریع‌تر شود و تورم بیش از حد رشد کند، بانک مرکزی آمریکا ممکن است روند تسهیل سیاست پولی را متوقف کند و این امر به قوی شدن دلار منجر خواهد شد.

تشدید روند صعودی سکه

در معاملات هفته گذشته سکه روند صعودی را پشت‌سر گذاشت و به رشد هفتگی بیش از 11 درصد‌ دست یافت. با توجه به افزایش قیمت طلای جهانی و نرخ ارز در داخل، قیمت سکه طی سه روز اخیر روند صعودی به خود گرفت و سبب افزایش حدود یک‌میلیون و 300 هزار تومانی قیمت سکه شد.

در حالی‌که در ابتدای هفته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید تا ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود، در پایان هفته قیمت آن با افزایش یک‌میلیون و 300 هزار تومانی به ۱۲‌میلیون و 100 هزار تومان رسید. هر قطعه نیم‌سکه با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی، 6 میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی، 4میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شده‌ است.

با افزایش ارزش روز آخر، میزان بازدهی سکه در هفته گذشته به حدود۵/ ۱۱ درصد رسید و در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت. نه دلار، نه انواع سکه و نه شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت، نتوانستند رشد ۲ رقمی را به ثبت برسانند. افزایش بازدهی سکه در شرایطی رقم خورد که دو هفته قبل بیش از ۷ درصد از ارزش خود را از دست داده و به کانال ۱۰ میلیون تومانی رفته بود. در آن مقطع زمانی، ریزش سکه به انتهای کانال ۱۰ میلیون تومانی موجب شده بود که انتظارات کاهشی در بازار بسیار فعال شوند.

حتی در دو روز ابتدایی هفته گذشته هم جو کاهشی بر بازار سکه حکمفرما بود، ولی از روز دوشنبه با حرکت افزایشی دلار و اونس طلا، سکه هم با قدرت به جاده افزایشی بازگشت و توانست تا آخر هفته حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رشد را به ثبت برساند. یکی از مهم‌ترین عوامل یاری‌دهنده قرار گرفتن سکه در مسیر رشد، افزایش قیمت دلار و عبور آن در گام اول از مرز ۲۴ هزار تومانی بود. در گام بعدی دلار تا آستانه ۲۶ هزار تومان هم بالا رفت و سکه‌بازان را به رشد بیشتر خود امیدوارتر کرد. دلار در هفته گذشته تقریبا نصف سوخت رشد سکه را با افزایش ۵ درصدی تامین کرد. روز پنج‌شنبه هم دلار ۴۵۰تومان افزایش یافت و به بهای ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید.

بخش دیگری از سوخت افزایش قیمت سکه با برگشت اونس طلا به کانال هزار و ۸۰۰ دلار تامین شد. طلای جهانی از ابتدای ماه دسامبرتا ساعت ۴ بعدازظهر روز پنج‌شنبه حداقل نزدیک به ۵/ ۳ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود و در صورتی که به بالای هزار و ۸۵۰ دلار برود، می‌توان انتظار رشد بیشتری را نیز برای آن داشت.

33 1

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سکه و طلا بهترین سرمایه گذاری است.

  • جواد

    چکیده ی کلام : طلا به قیمت قبلی یعنی ۱/۵۰۰ برمیگرده
    ایران دو ماه که سهله ۲ سال هم ک مهلت بده آمریکا تحریم ها رو برنمیداره..( بایدن =ترامپ ۲ )

  • ناشناس

    چراقیمت طلا گران شده مابادلارحقوق نمیگریم که همه چیزماشده دلارباریال بی ارزش حقوق مگبریم بادلارباارزش خرج میکنم کجااین دوباهم همخوانی داردگدا گداترسرمایه دارسرمایه دارترایااین انصافه

  • ناشناس

    اخرقیمت طلا وسکه بکجاختم میشود

  • ناشناس

    دوستان چرا حرص میخورید وصع ایران همیشه اینجنین بوده.پولدارها روز بروز پولدار وقشر پایین روز بروز پایین تر این واقعیت را قبول کنیم درست شدنی نیست قشر پایین هیچ وقت به پای این پولدارها نخواهند رسید با این مدریت صعیف ولی اخرش مرگ هست که همه رو برابر خواهد کرد بااین تفاووت که اعمال ان کسانیکه ملت را بدبخت کردن سنگینه حالا ممکنه یه عده خدایی نکرده به اخرت ایمان نداشته باشند ولی دیر یا زود اه مادری که به کودکش نمی تواند شیر تهیه کند خواهد گرفت .شب وروز که دورع نیست خدا فعلا اینا رو به خودشون وا گداشته در در بهترین فرصت به سزای اعمال خود خواهند رسید .درد خود طلا که نیست با گرون شدن طلا همه چی گرون میشه .مردو از گرسنگی میمیرند .البته ببخشید که کلمه مرگ را اوردم چون حقیقته.

    • ناشناس

      تو این دنیا همه چی شانس و بخت و اقبال خووب اگ خونه بابات شانس داشتی همونجوری طبیعتت میشه و آینده موفقی داری وگرنه اگ از بچگی هیچکی حتی پدر ومادرت تورو نخواست تو جامعه هم همیشه از همه عقبی این واقعیت

  • ناشناس

    به نظرتون در هفته های آینده طلا افزایشی دارد ؟

  • ناشناس

    سلام من طلا از گرونی خریدم کلی ضرر کردم به نظرتون طلا میره بالا ؟

  • کشتی ارا

    با سلام الان سکه وطلا روند صعودی گرفته.برا فروش عجله نکنید..

  • (MJYD PRESKAN) از سبزوار

    سلام ودرود برهمه عزیزان فقط بدونید چه دلار وچه سکه و طلا بازار صعودی داره .یه نگاه به نمودار طلا و سکه بندازید نمودار پرچم و میله مشاهده و سپس در‌اینترنت کسانیکه تحلیل بلد نیستند را در گوگل سرچ کنند از هدف قبلی بالاتر خواهد رفت سپس شرایط بازار و تصمیم باخود شماست ..فقط سرمایه خود را به نسبت تورم حفظ ارزش کنید..و بسادگی ازدست ندهید تجربه نشان میدهد هرکالایی که قیمتی رالمس کند در زمان یابه اون قیمت میرسد یااز آن عبور میکند نترسید بهترین آبشده ۱۸(۷۵۰)..وسکه.نترسید موفق باشید..یاحق..