خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۲۱۷۷

روز کاهشی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۶ بهمن چقدر بود؟

روز کاهشی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۶ بهمن چقدر بود؟

دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز چهارشنبه ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان معامله شد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۶ بهمن چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۱۵ بهمن با ۷,۲۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۸۸ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: در جریان معاملات روز چهارشنبه اونس طلا تحت الشعاع افت نقره و افزایش ارزش دلار به روند کاهشی خود ادامه داد. شاخص دلار آمریکا در ادامه روند افزایشی خود به بالاترین سطح در ۷ هفته گذشته رسید، از طرفی ادامه روند افزایشی بازارهای سهام عاملی است که بر روند نزولی قیمت بازار فلزات گرانبها تاثیرگذار بوده است.

تحلیلگران معتقدند شاخص دلار آمریکا به‌صورت کوتاه‌مدت روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد و برخی بازارهای معاملات آتی ارز که در حال حاضر در روند نزولی کوتاه‌مدت قرار دارند، از آن متاثر خواهند شد.

معاملات آتی طلای آوریل تحت تاثیر روند معاملات چند روز گذشته قرار گرفته و به یک سطح کوتاه‌مدت بازگشته است. بر همین اساس هر اونس طلا (در ساعت ۱۹ به وقت تهران) ۱۸۳۵ دلار تعیین شد که کاهش ۱/ ۰ درصدی را نسبت به قیمت بسته شده روز ماقبل نشان می‌دهد.

روز کاهشی سکه

در روز‌های گذشته طلا به واسطه افزایش قیمت اونس و دلار رشد نسبتا خوبی از خود نشان داد و سکه به سطح بسیار بالایی صعود کرد. اما به نظر می‌رسد بازار طلا در آستانه کاهش شدید قیمت‌ها قرار گرفته است.

مهم ترین عامل کاهشی قیمت طلا در حال حاضر سقوط قیمت اونس طلا به زیر ۱۸۵۰ دلار است که باعث شده حمایت اونس از سکه ۱۱ میلیون تومانی از بین برود. همچنین در کنار آن قیمت دلار نیز در روز‌های اخیر کاهش یافته وزمینه را برای کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا فراهم کرده است. بر این اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز چهارشنبه ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان معامله شد که کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سوسماران مرکزی هم نتوانست هیچ غلطی بکند

    لا اقل دلار را ارزان کنید تا با پایین امدن انس طلا ارزان شود

  • ناشناس

    ما که فعلا نمیتونیم طلا بخریم با این حقوق کم ولی ایشالا اینقدر بیا پایین تا پسر ودخترا ک میخان ازدواج کنن بتونن بخرن حداقل ی حلقه

  • ناشناس

    مردم بدبخت وبیچاره ای که در حسرت یک گرم طلا می باشند با این همه افزایش روز افزون این فلز گرانبها و ثروت ملی .