کد مطلب: ۴۸۹۹۳۵

حباب سکه ترک خورد / آخرین قیمت طلا تا پیش از شروع امروز ۱۸ آبان ۹۹

حباب سکه ترک خورد / آخرین قیمت طلا تا پیش از شروع امروز 18 آبان 99

افت شدید قیمت بازاری سکه موجب شده است که حباب این فلز گرانبها ترک بخورد و در وضعیت تخلیه قرار بگیرد. اما آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 18 آبان چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۷ آبان با 82,000 تومان کاهش، یک میلیون و 141 هزار و 400 تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نیز نوشت: هفته گذشته ابهامات زیادی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود داشت اما جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد با پیشتازی جو بایدن در آرای الکترال و آرای شمارش شده در ایالت‌های کلیدی، بازار طلا خوش بینی روشنی پیدا کرده است. خوش‌بینی در میان تحلیلگران وال استریت به رکورد بالایی رسیده است.

این دورنمای مثبت در حالی به وجود آمده که قیمت طلا مقاومت کوتاه مدت را شکسته و به بالاترین قیمت در 6هفته اخیر صعود کرده است. روز جمعه هر اونس طلای جهانی در قیمت 1951 دلار بسته شد. این روند صعودی در پی کاهش قیمت دلار به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر روی داد. در این میان رئیس‌جمهوری بایدن به معنای آن است که بسته کمک مالی کرونایی بیشتری در راه است و تنها بحث میزان آن مطرح است. امری که به نظر می‌رسد روی دلار تاثیر منفی گذاشته و از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

شکست مقاومت سکه در کانال 12 میلیونی

در جریان معاملات روز شنبه قیمت سکه در ادامه‌ روند کاهشی پایان هفته گذشته، زیر 12 میلیون تومان قرار گرفت تا نسبت به روز پنج‌شنبه حدود یک میلیون و150 هزار تومان کاهش داشته باشد. قیمت سکه نسبت به روز پنج‌شنبه 9درصد و نسبت به روز چهارشنبه 21 درصد کاهش یافته و روزگذشته 11 میلیون و 8۰۰ هزار تومان معامله شده است. بهای نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و 77۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۸۰8 هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است. بیشترین کاهش قیمت در روزگذشته برای سکه تمام با کاهش یک میلیون و 150هزار تومانی بود. قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی روزهای نخست ابتدای هفته جاری نسبت به روزهای قبل با کاهش شدیدتر همراه شده‌اند که یکی از دلایل اصلی جو روانی حاکم بر بازارها و تاثیر شمارش آرا بر طلای جهانی است.

روز شنبه، دلار دو کانال عقب‌نشینی کرد و سکه امامی از مرز ۱۲ میلیون تومانی پایین کشیده شد. افت شدید قیمت بازاری سکه موجب شده است که حباب این فلز گرانبها ترک بخورد و در وضعیت تخلیه قرار بگیرد. سکه که روز چهارشنبه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شد، در روزهای پنج شنبه و شنبه با افت شدید قیمت به ارزش بازاری خود نزدیک تر شد. روز شنبه، سکه ساعت ۴ بعدازظهر با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شد که یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کمتر از روز پنج شنبه بود. این فلز گرانبها در آخرین روز هفته هم نزدیک به ۲ میلیون افت قیمت را به ثبت رسانده بود. با ثبت چنین ریزش‌هایی، حباب سکه به حدود ۴۰۰ هزار تومان رسیده است که نشان از ترک یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی در حباب این فلز گرانبها نسبت به روز چهارشنبه دارد.

یکی از عواملی که منجر به افت سنگین قیمت سکه شد، ریزش بهای دلار در بازار ارز بود. دلار روز شنبه ۲ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با نزول از کانال‌های ۲۶ و ۲۵ هزار تومانی به بهای ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. جدا از افت قیمت دلار، سکه در مهر و آبان رشد بیشتری را نسبت به ارزش ذاتی خود تجربه کرده بود؛ یکی از عواملی که منجر به آن شد که سکه بسیار بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله شود، نگرانی‌های معامله‌گران نسبت به نتایج انتخابات آمریکا بود. به نظر می‌رسد رای بالای آقای بایدن و احتمال پایان فشار حداکثری توسط دولت آمریکا موجب شده است که نگرانی‌های این دسته از معامله‌گران نسبت به شرایط آتی اقتصاد ایران کاهش پیدا کند و در نتیجه قیمت سکه به سمت واقعی تر شدن حرکت کند.

در حال حاضر، بازیگران بازار سکه باور دارند که قیمت این فلز گرانبها دو نقطه حمایتی ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون تومانی را پیش روی خود دارد که در صورت شکست آنها قیمت می‌تواند افت بیشتری را تجربه کند.

به گفته برخی تحلیلگران فنی، تا زمانی که این فلز گرانبها زیر ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد نیز انتظارات افزایشی فعال نخواهند شد. سکه از زمانی که در اواخر مهرماه به سقف ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برخورد کرد،‌ عمدتا در مسیر نزولی گام برداشته و حمایت‌های مهمی را از دست داده است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ارز و سکه مردم رو ارزون میخوان و تا وقتی به اندازه کافی خستتون نکن و اونقدر دلاری که میخوان رو ازتون پس نگیرن قیمت دلار و سکه به قیمت های قبل برنمیگرده اینقدر درجا میزنه تا حاضر به فروش بشین.پس اگه برای بلند مدت خریدین بنظرم بفروشین بیارین تو بورس تو دوهفته آینده 20درصد بگیرین ولی اگه تو دلار و سکه هم نوسان میگیرین وقت خوبی برای نوسانه چون دلار بین 22تا30 و یکه بین 12تا16 تو دوماه اینده حداقل سه تا چهاربار نوسان میکنه

  • ناشناس

    اشتباه نکنیم تنها راه حل دائمی کاهش دلار و طلا تولید داخل است نه انتخاب این و ان در 10هزار کیلومتر اون ورتر البته تکیه بر تولید داخل هم فقط وفقط توسط یک دولت جوان حزب اللهی اتفاق می افتد نه تفکر لیبرالی ریزش فعلی هم موقتی است و بعد از انتخابات خودمان در صورت اعتماد به تفکر لیبرالی باز باید غرق در مشکلات خودساخته بشویم یا حق

    • ناشناس

      بحث اینکه چه کسی انتخاب شود نیست تولیدی که در داخل صددرصد تولید می شود چرا چندین برابر قیمت واقعی به مردم داده می شود؟ بحث قاچاق کالا از مبادی قانونی است! ضمنا اینگونه نظرات می تواند رابطه مستقیم با تورم و بازار داشته باشد!

    • ناشناس

      این بالا رفتن قیمت هاهم روانی بود حالا که کسی نیست با این قیمت ها از دلال ها بخره قیمت ها میاد پایین

  • ناشناس

    بورس پایین نمیاد گول نخورین این سکه و دلار هم فعلا یه حبابه بعد میره بالا

    • ناشناس

      سپاس ازنظرمثبتتون اره قطعا بالا میره چون وقتی کاهش قیمت واقعیه که بقیه کالاها هم باهاش ارزون بشن..بدبخت بیچاره های حسودی که پول نداشتن بخرن بخیل نباشید گرون میشه به امید خدا

    • ناشناس

      حباب یعنی اینکه قیمت غیرواقعی و رو به بالاست نه کاهش قیمت! اگر حباب پایین بیاید قیمت خیلی پایین تر خواهد بود

    • ناشناس

      به امید خدا ارزان می شود .اگر امروز نفرشید تت۲هفته دیگرآنقدر پایین می آید از غصه …‌.‌‌‌‌.

    • ناشناس

      معلومه سکه ها و دلار هات مونده رو دستت داری سکته میزنی

  • ناشناس

    هنوز بعضیا چشم امیدشون به اینه ک بالا بره
    محاله دیگه بره رو اون چیزی ک تو تفکرتونه
    ی امید واهیه تو خالی

    • علی

      آقایونی که خوشحالید از ارزون شدن طلا من کل دار و ندارم که وام بود به این امید که برا خودم یه کار جور کنم واز ترس افت دادم سکه الان اگه سکه بره پایین من اقساط واممو نمیتونم بدم دارم بد بخت میشم حالا یه عده چرا از بدبختی بیچاره ها شادن خدا میدونه

    • ناشناس

      رسم بازار کشور ما این بوده میکشه پاین میکشه پاییین و یه دفعه ناگهانی طوری میکشه بالا که همه شوکه میشن !

    • ناشناس

      میکشه پایین و ناجور میکشه بالا…

    • ناشناس

      من سکه 7 خریدم ایا بفروشم

    • دکتر ارجمند

      با اومدن بایدن دیگه کوتاه مدت و میان مدت به دلار 32و شاخس 2200و سکه 17 نخواهیم دید دوستان دلار هم کمتر از 20 یکم باورش سخته ولی 20 به خودش میبینه

  • کامران

    طلا۱۸ من دیروز خریدم ۱۱۳۰۰۰۰ امروز گرانتر شده۱۱۴۶۰۰۰

    • ناشناس

      دوست لزیز دیروز ۱میلون ۲۴۰بود

    • ناشناس

      این یعنی حباب قیمتی

    • دکتر ارجمند

      تازه موج ریزشی شروع شده مراقب باش

  • ناشناس

    هر کی دلار داره بفروشه خخخخ خوب بهتون میاد مال مردم خورا برید در صرافی تازه اگه ازتون بخرن

  • ناشناس

    طلا تا گرمی ۵۰۰ هزار پایین میاد

    • محمد

      دعاکن بیاد خیلی عالی میشه جوان ها از ترس قیمت طلا حرف از ازدواج نمیزنند

  • فرامرزی

    به امیدخدا ارزونتر بشه مردم ضعیف بتونند نفس بکشند

  • ناشناس

    هر موقع اجناس ارزان شد طلا ارزون نمیشه مگه بایدن پسرعموی ایران هست؟ حالا؟ فردا که میدونه این از ترامپ بدتر نباشه طلا قیمت جهانیش بالاتر هست این قیمتها بخاطر جو روانی جامعه هست؟ مگر روزی که تحریم ها شکسته شود؟ واگرنه سگ زرد برادر شغال هست؟ مطمئن باشید تحریم های سنگین تر ی تو راه هست؟

    • ناشناس

      احسنت
      دقیقا همینطوره
      خبری از ارزونی نیست

  • شروین چارکچیان

    من که امروز همه طلاهامو آب کردم.
    70 گرم طلا خریده بودم، الان نزدیک به 30 میلیون ضرر کردم. جلوی ضرر بیشترو باید همین الان گرفت.
    دست رو هر چی میزارم ارزون میشه

    • دکتر ارجمند

      پس علت ارزونی طلا شما هستید خخخ