کد مطلب: ۵۷۸۹۳۹

اثرات قیمت دلار در بازار سکه / پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه چگونه است؟

اثرات قیمت دلار در بازار سکه / پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه چگونه است؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز پنجشنبه ۱۸ شهریور با ۳,۰۰۰ تومان افزایش، ۱,۱۸۳,۶۰۰ تومان معامله شد. قیمت سکه توانست با کمک نرخ ارز در کانال ۱۲ میلیون تومان باقی بماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۲۸ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱,۱۸۳,۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و هشتاد و سه هزار و ششصد ) تومان معامله شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که حتی در معاملات پشت خطی، سکه با کمک رشد دلار توانست به بالای خط مقاومتی ۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی نفوذ کند. با این حال، رشد سکه تحت شرایط سختی صورت گرفته است و یک اتفاق می تواند مسیر فلز گران بهای داخلی را به سرعت تغییر دهد.

ریزش اونس طلا به زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلاری، سکه امامی را تحت فشار شدیدی قرار داده است. با این حال سکه بازان با افزایش قیمت دلار در روز چهارشنبه نه تنها اثر کاهشی طلا را خنثی کردند، بلکه توانستند فلز گران بهای داخلی را به نزدیک محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ببرند.

بررسی ها نشان می داد که حتی در معاملات پشت خطی، سکه با کمک رشد دلار توانست به بالای خط مقاومتی ۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی نفوذ کند. با این حال، رشد سکه تحت شرایط سختی صورت گرفته است و یک اتفاق می تواند مسیر فلز گران بهای داخلی را به سرعت تغییر دهد.

به گفته برخی بازیگران باتچربه بازار، از آن جایی که رشد قیمت سکه با اهرم سنگین افزایش قیمت دلار صورت گرفته است، افت محدود قیمت دلار می تواند نزول زیادی را به فلز گران بهای داخلی تحمیل کند. در نتیجه امروز برای سکه بازان حفظ محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومانی در بازار ارز اهمیت زیادی دارد. در صورتی که اسکناس آمریکایی به سوی محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان حرکت کند، فلز گران بهای داخلی کار دشواری برای حفظ محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد داشت. در مقابل ورود اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی موجب خواهد شد که سکه بازان تمایل بیشتری به خرید داشته باشند. در این میان عده ای از فعالان باور دارند که اونس طلا افت سنگینی را تجربه کرده است و با اصلاح قیمتی در روزهای انتهایی هفته به یاری افزایشی های بازار سکه خواهد آمد.(منبع: اقتصادنیوز)

در همین مورد دنیای اقتصاد نوشته است: روز چهارشنبه، سکه وضعیت دشواری داشت. از یکسو تحت فشار نزول اونس طلا قرار داشت و از سوی دیگر به کمک دلار قصد داشت که مقاومت ۱۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان را بشکند. ساعت ۳ بعدازظهر، فلز گرانبهای داخلی در محدوده ۱۲میلیون و ۱۸۰هزار تومان معامله شد که ۷۰هزار تومان بیشتر از روز سه‌شنبه بود. به این ترتیب می‌توان گفت که فلز گرانبهای داخلی در روز پنجم هفته همسو با حرکت دلار جابه‌جا شد؛ ولی به‌دلیل نزول بهای اونس طلا در بازارهای جهانی نتوانست از مقاومت پیش روی خود عبور کند. طلای جهانی تا ساعت ۲۰ بعدازظهردیروز توان حضور بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را نداشت و به این ترتیب، سد بزرگی در راه شکست مقاومت قیمتی سکه امامی شد.

برخی فعالان بازار اعتقاد داشتند در صورتی که طی روزهای آتی، اونس طلا بتواند به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری برگردد و دلار نیز بالای محدوده ۲۷هزار و ۵۰۰تومان تثبیت شود، صعود سکه به بالای خط ۱۲میلیون و ۲۰۰هزار تومانی قطعی خواهد بود.

تحلیلگران فنی باور دارند که در صورت شکست این مقاومت فنی در بازار سکه، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد. سکه مدت‌هاست که در دامنه ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تا ۱۲ میلیون و ۲۰۰هزار تومان زندانی شده است. هر زمان قیمت فلز گرانبهای داخلی به محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزدیک شده است، تعداد خریداران بازار افزایشی پیدا کرده است و با نزدیک شدن به محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰هزار تومانی، فروشندگان دست بالا را در معاملات به‌دست آورده‌اند.(منبع: دنیای اقتصاد)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.