کد مطلب: ۴۹۱۰۲۵

نوسان کاهشی کمرنگ سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۲ آبان ۹۹

نوسان کاهشی کمرنگ سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 22 آبان 99

در جریان معاملات روز چهارشنبه هر قطعه سکه طرح جدید با کاهش50 هزار تومانی نسبت به روز سه‌شنبه معامله شد. اما آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 22 آبان چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۲۱ آبان با 3,700 تومان کاهش، یک میلیون و 219 هزار و 200 تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا درساعات ابتدایی معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر کاسته شدن ارزش دلار و نگرانی‌ها نسبت به روند افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و چالش‌های پیش روی تولید واکسن، اندکی افزایش یافت. اما دیری نپایید که مسیر حرکت طلا تغییر کرد و هر اونس طلا برای تحویل فوری به 1865 دلار (تا ساعت 19 به وقت تهران) کاهش یافت.

همچنین در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 2/ 0 درصد افزایش، با ۱۸۸۰ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. شاخص دلار با 2/ 0 درصد افزایش در برابر سبدی از ارزهای رقیب، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

کارشناسان طلا در بازار جهانی معتقدند واکسن اولیه که پیشنهاد شده است، واقع‌گرا نبوده و کووید-19 همچنان یک مشکل است و نهایتا بسته‌های محرک مالی بیشتری وجود خواهد داشت و این امر برای طلا مثبت و برای دلار منفی خواهد بود.

نوسان کاهشی کمرنگ سکه

در جریان معاملات روز چهارشنبه هر قطعه سکه طرح جدید با قیمت ۱۳میلیون و 15۰هزار تومان معامله شد که کاهش50 هزار تومانی در نسبت به روز قبل نشان می‌دهد. اما قیمت هر قطعه نیم سکه در بازار هفت میلیون و 200 هزار، ربع سکه 4 میلیون و 900 هزار و سکه یک گرمی در دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان ثابت ماند.

به گفته کارشناسان، با توجه به اینکه نرخ ارز در محدوده کانال ۲۷هزار تومان توقف کرده شاهد ثبات در قیمت طلا و سکه هستیم؛ البته با سقوط بیش از 90دلاری اونس جهانی انتظار می‌رفت که قیمت‌ها در بازار طلا کاهش یابد، اما به دلیل روند صعودی نرخ ارز، طلا آن‌طور که باید نتوانست به این رخداد واکنش نشان دهد. از طرفی حجم تقاضا نیز در بازار طلا به دلیل محدودیت‌های کرونا و کاهش رفت و آمد معامله‌گران متعادل شده است.

خطر متضرران سکه

شاید برخی دلاربازان موفق شده باشند، ارز خود را در قیمت‌های بالاتر عرضه کرده باشند ولی معامله‌گران سکه تا حدی به دلیل نزول شدید اونس در رسیدن به این هدف ناکام ماندند. این مساله می‌تواند در کوتاه‌مدت مقاومت سکه‌ای‌ها برای افت قیمت نسبت به بازیگران دلار را بیشتر کند، امری که می‌تواند منجر به افزایش بیشتر دامنه حباب شود.

در مورد سکه‌های کوچک مانند نیم و ربع هم می‌توان گفت که خرید آنها با توجه به حبابی که دارند، نسبت به سکه امامی با ریسک بیشتری همراه است. حباب سکه امامی اما به لطف نوسان قیمت دلار به زیر یک میلیون تومان رسید و حباب ربع نیز به زیر دو میلیون تومان.

به نظر می‌رسد برخی معامله‌گران با یک جهش دیگر، برخی از سکه‌های کوچک خود را حداقل با سکه امامی یا دلار جایگزین کنند، اگر نخواهند از بازار به‌طور کلی خارج شوند.

عده‌ای از معامله‌گران هم باور دارند، بازار در ماه‌های آتی احتمالا مذاکرات ایران و آمریکا را پیش رو خواهد داشت و این مساله می‌تواند موجب شود که عده‌ای به تدریج ترجیح بدهند که در بازار ارز و سکه فعالیت نکنند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فروحا

    سلام من میخوام طلاهاموبفروشم ۷۰گرم دارم یعنی قیمت بازپایین میادخدایی کمکم کنیدضررنکنم الان بفروشم یامیره بالا

    • ناشناس

      سلام احتمالا بیاد پایین تر بازم هیچ چیز معلوم نیست

    • خبرنگار اقتصادی

      نه سقوط جدی وجود دارد نه صعود جدی. قیمت گذاری طلا به نرخ روز دلار و قیمت جهانی طلا بستگی دارد، فعلا دولت معتقد است که دلار باید در این محدوده حفظ شود، قیمت جهانی طلا هم برای واکسن کووید19 به اندازه کافی پایین آمده است. پس خیلی روی سرمایه گذاری کوتاه مدت حساب باز نکنید.در بلند مدت اگر واکسن توزیع شود احتمال ریزش 80 تا 100 دلاری طلا وجود دارد. اما طلا در ایران بیشتر تابع دلار است اگر در بهمن ماه بازگشت به برجام اتفاق بیفتد دلار بازهم ریزش خواهد داشت اما نه آنچنان، طلا هم همینطور.موفق باشید.

    • ناشناس

      اگر نیاز جدی به پولش نداری دست نزن، اگر واقعا لازم داری بفروش احتمالا پایینتر بیاد

    • ناشناس

      نفروش میره بالا باز اینجا ایرانه هیچ چیز ارزون نخواهد شد.

    • ناشناس

      الان بفروش توکل کن بر خدا

    • ناشناس

      تا ضرر بیشتری نکردی بفروش جلوی ضرر رو هر وقتی بگیری منفعته

  • ناشناس

    دوستان هیچ ارزونی در راه نیس هیجانی نشید این افت قیمت طلا هم مقطعی هستش تا آخر ماه دوباره میره بالا اونم با سرعت تا مرز دو ملیون میره شک نکنین

  • صادق

    سلام به نظر من چون دولت میخواهد خودی نشان دهد احتمال پایین آمدن نرخ طلا وارز هست اما آنقدر زیاد نیست به مرور قیمت ارز روی بیست تا بیست ویک تومان و نرخ سکه روی ۱۰ با پانصد تومان بالا یا پایین بسته خواهد شد. امید وارم نظرم درست باشد وباعث تصمیم بهتر برای همه باشد. تورو خدا اگر بیشتر سقوط کرد نفرینم نکنیدها موفق باشید

  • صادق

    اگر میتوانی بیش از دوماه نگهداری؛ نگهداری بهتر است اما اگر میخواهی توهمین روزها بفروشی هرچه زودتر بهتر است زیرا روند نزولی هرچند با کم بازیاد ادامه خواهد داشت ؛من ادعای خبرنگار کذا وکذا را ندارم ؛ بلکه با تجربه ام و اوضاع روز را چنین میبینم انشاءالله موفق باشی

  • ناشناس

    خیلی بده

  • ناشناس

    من که میگم همتون خرید