کد مطلب: ۴۹۱۲۶۷

هفته پرتلاطم سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از شروع امروز ۲۴ آبان ۹۹

هفته پرتلاطم سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از شروع امروز 24 آبان 99

بازار سکه تقریبا تمامی روزهای هفته گذشته را شاهد تبعات پیش‌افتادن بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده بود. اما آخرین قمیت طلا و سکه تا پیش از شروع امروز 24 آبان چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۲۲ آبان با 5,800 تومان کاهش، یک میلیون و 213 هزار و 400 تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نیز نوشت: در بازار جهانی طلا قیمت هر اونس از این فلز زرد رنگ اگرچه طی یک هفته گذشته از تغییرات سیاسی موجود در آمریکا نیز اثر گرفت با این حال مهم‌ترین تغییری که در این بازار رخ داد نه به‌واسطه رخدادهای موجود در عرصه سیاسی بلکه به واسطه تغییرات و اخبار مهمی بود که از ساخت واکسن‌کرونا به بازارها مخابره شد.

خبری که حرکات خنثی قیمت در بازار طلا را به یک‌باره به ریزشی تند و تیز بدل کرد و بهای اونس‌جهانی را از 1965 دلار تا 1850 دلار کاهش داد. این مساله اگر‌چه در میانه هفته چشم انداز پیش‌روی طلا را تضعیف کرد، اما افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا در ایالات‌متحده راه را برای افت بیشتر قیمت این فلز بست و قیمت آن را به حدود 1890 دلار (تا ساعت 19 روز جمعه به وقت تهران) رساند.

هفته پرتلاطم سکه

بازار سکه تقریبا تمامی روزهای هفته گذشته را شاهد تبعات پیش‌افتادن بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده بود. طی این هفته شبهات موجود درخصوص کاهش ریسک‌های سیاسی در اقتصاد ایران سبب شد تا مواجهه بازار با اخبار مخابره‌شده از این انتخابات بازتابی هیجانی در قیمت انواع سکه داشته باشد.

همین امر سبب شد تا در میانه این هفته شاهد افت قیمت سکه‌تمام به محدود 11 میلیون و 800 هزار تومانی باشیم. این در حالی است که در هفته‌های قبل از آن قیمت این دارایی تا نزدیکی 16 میلیون تومان نیز رفته بود. حاصل تمامی این نوسان‌ها آخرین روز کاری هفته گذشته رسیدن سکه تمام بهار آزادی به محدوده قیمت 12 میلیون و 950 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت به‌ثبت رسیده در هفته قبل از آن بدون تغییر ماند.

1111

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کسی میفهم طلا تو این هفته بالا میره یانه

  • ناشناس

    طلا دراین هفته کاملا ریزشی است