کد مطلب: ۴۹۲۲۲۱

کاهش تقاضا در بازار سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۷ آبان

کاهش تقاضا در بازار سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 27 آبان

در جریان معاملات روز گذشته هر سکه بهار آزادی با 12 میلیون و 250 هزار تومان داد و ستد شد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۲۶ آبان با 9,300 تومان افزایش، یک میلیون و 171 هزار تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: چند روزی است که قیمت جهانی اونس طلا بدون آنکه توانسته باشد پس از ریزش تقریبا 100 دلاری در 9 نوامبر راه خود را به کانال 1900 دلاری باز کند، در کانال 1800 دلاری به نوسان خود ادامه می‌دهد.

روز گذشته قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی تا ساعت 20 به وقت تهران به سطح 1892 دلار رسیده بود. در حال حاضر آنچه توانسته قیمت طلا را پایین نگه دارد، خبر تولید واکسن کرونا از سوی شرکت مدرنا است که نسبت به شرکت فایزر از سهولت نگهداری بیشتری برخوردار است. با توجه به اعلام خبر واکسن جدید می‌توان انتظار داشت که واکنش‌ها نسبت به اخبار درمانی تعدیل شده و بازارهای جهانی حالا خود را برای تطبیق با پیش‌بینی 2300 دلاری گلدمن ساکس برای سال 2021 آماده می‌کنند.

کاهش تقاضا در بازار

سکه در بازار‌های داخلی به‌طور عمومی تحت تاثیر طلای جهانی و نرخ دلار است. طلای جهانی در روز گذشته نوسان اندکی را تجربه کرد و تنها با 71 صدم درصد افت روبه‌رو شد. دلار به‌عنوان عامل اثرگذار دیگر در این بازار نیز نوسان محدودی داشت و 96 صدم درصد رشد کرد. بازار سکه مانند بازار ارز روز‌های آرامی را پشت سر می‌گذارد.

در جریان دادوستد‌های روز گذشته هر سکه بهار آزادی با 12 میلیون و 250 هزار تومان داد و ستد شد. این به این معنی است که سکه بهار آزادی در این روز نسبت به روز یکشنبه 7/ 1 درصد افزایش قیمت داشته است. همچنان جو بازار ریزشی است. از همین رو تقاضا برای خرید هم کاهش یافته و در مقابل تعداد فروشندگان افزایش یافته که این موضوع بر افت قیمت طلا و سکه موثر بوده است.

نوسانات قیمت سکه در روز گذشته نشان داد که معامله‌گران این بازار به راحتی حاضر نیستند دارایی خود را زیر مرز ۱۲ میلیون تومانی معامله کنند. در کنار این ؛ گفته می‌شود سکه در صورت افت به زیر مرز یاد شده، با مانع محکم ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رو به رو است که از ۱۰ شهریورماه بالای آن نوسان کرده است.

عده‌ای از تحلیلگران با توجه به چنین دیدگاه‌هایی اعتقاد دارند که سکه به نزدیکی کف قیمت خود رسیده است و معامله‌گران بهتر است به‌صورت پله‌ای موقعیت خرید بگیرند. با این حال، کاهشی‌های بازار اعتقاد دارند، سکه در مسیر رشد با مشکلات زیادی مواجه است. به باور آنها، بازار در ۱۰ روز اخیر توان افزایشی خاصی از خود نشان نداده است و حتی در هفته قبل نتوانست با تمام تلاش نوسان گیران پا به کانال ۱۴ میلیون تومانی بگذارد.

به باور این دسته از کاهشی‌ها، شاید قیمت سکه به سرعت وارد کانال ۱۱ میلیون تومانی نشود، ولی این فلز گرانبها در مسیر افت تدریجی قرار گرفته است و به مرور به سوی قیمت‌های پایین‌تر حرکت خواهد کرد. از نگاه آنها، با انتخاب بایدن سمت و سوی انتظارات در بازار سکه تغییر کرده است و دیگر کسی برای سفته‌بازی اقدام به خرید سکه نمی‌کند.

این دیدگاه در حالی مطرح می‌شود که افزایشی‌های بازار اعتقاد دارند، سکه همچنان مکان امنی برای سرمایه‌گذاری است و تا زمانی که اتفاق خاصی در روابط ایران و آمریکا رخ ندهد، تقاضا به سوی این فلز گرانبها روان خواهد بود. از نگاه آنها یکی از عواملی که قیمت سکه را از هفته گذشته تحت فشار قرار داد، نزول بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود.

اونس طلا هفته قبل از محدوده هزار و ۹۶۰ دلاری عقب نشست و حتی به زیر هزار و ۹۰۰ دلار رفت. در ابتدای روز دوشنبه، بازار طلا تا حدی تمایلات افزایشی از خود نشان داد ولی با خبر شرکت مدرنا در مورد واکسن کرونا، اونس طلا باز هم به‌صورت مقطعی ریزشی شد اما دوباره قیمت آن بالا رفت و تاساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۸۹۲ دلار رسید.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حکمت بهمنی

    ٱهن را بادلاربردنبال حالا که دلارپایین میاد آهن دوباره گرانکردن اصلا نظارطی نیس معلوه دولت ایننقدرازاینا سودمیبره آهن فروشا را ببه اختیار خودشان گذاشته هرکاری میکنند

    • ناشناس

      چون قیمت ها رو با اهداف خاصی بالا پایین می کنن. برای همین خیلی بازارها از پایین اومدن فیک جا موندن.

  • ناشناس

    طلا در آذز ماه افزايش داره

    • نگار

      اتفاقا احتمال داره تا 15 آذر دولت همه جا رو ببنده بخاطر کرونا طلافروشی ها هم جزش هست طلا ارزون تر هم میشه

  • ناشناس

    هفته آینده چند اتفاق مهم میفته قطعا سکه کاهشی میشه

  • ناشناس

    انشاالله که پایین بیاد به خاطر دختر ها پسر ها همه سروسامان بگیرند ا

  • ناشناس

    سایتی خوندم بایدن بیاد طلا به شدت ارزان میشه بردم فروختم ?

  • ناشناس

    دخترپسرا با طلا سامون میگرن مفت بازارم بشه اینا آزادشدن ازدواج میخان چیکار اینا دیگه بدرد بخور نیستن

  • ناشناس

    دیگه هیچی درکشور ما ارزان نمیشه.الکی خیال خوش نکنید ملت عزیز.ازاقلام روزمره مشخصه

  • ناشناس

    با این اوضاع کرونا و افزایش آمار طلاق کدام دختر و پسر میخاد ازدواج کنه…

  • ناشناس

    سلام آقای تحلیل گر بگو طلا میره یا پاینین آذرماه توراخدا

  • ناشناس

    طلا آذرماه بالا میره یانه آقای تحلیلگر