کد مطلب: ۵۱۵۷۹۱

عقب‌نشینی سکه به میانه کانال / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۳ اسفند ۹۹ چقدر بود؟

عقب‌نشینی سکه به میانه کانال / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۳ اسفند ۹۹ چقدر بود؟

سکه در سردرگمی ناشی از فشار‌های سیاسی بر سر دلار به کانال ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزارتومان بازگشت تا کانال مهم حمایتی خود را حفظ کند. قیمت طلا تا پیش از امروز ۳ اسفند چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۲ اسفند با ۴۰,۱۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و صد هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: اگرچه طلا موفق شد از پایین‌ترین قیمت خود بهبود پیدا کند اما هفته گذشته را با ضرر سنگینی به پایان رساند. اونس طلا در معاملات روز جمعه با ۵/ ۰ درصد افزایش، در ۱۷۸۵دلار بسته شد و برای کل هفته حدود ۲/ ۲ درصد کاهش داشت که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به هشتم ژانویه بود.

تحلیلگران می‌گویند قیمت طلا در کوتاه‌مدت همچنان فضا برای پایین‌تر رفتن دارد، بازده بالاتر اوراق قرضه ممکن است بانک مرکزی آمریکا را به دخالت و کنترل منحنی بازده وادار کند. افت طلا طولانی‌تر و عمیق‌تر از آنچه انتظار داشته‌ایم، بوده است اما ما به مرحله‌ای نزدیک شده‌ایم که در آن افراد فروشنده می‌فروشند و سرمایه گذاران بلندمدت از خرید صرف نظر کرده یا دست نگه می‌دارند. فشار فروش طلا بیش از حد بوده اما روند بازار همواره مطابق با دورنمای بنیادین نیست.

عقب‌نشینی سکه به میانه کانال

قیمت طلا و سکه طرح جدید در نخستین روز معاملاتی نسبت به روزکاری قبل با نوسان کاهشی همراه شد. سکه طی روزهای گذشته عقب‌نشینی کرده در حالی که اوایل هفته گذشته تا ۱۲ میلیون تومان نیز معامله می‌شد.

از جمله دلایل اصلی نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تاثیر خبرهای سیاسی همواره با نوسانات زیادی همراه بوده و سکه را نیز به دنبال خود می‌کشاند.در معاملات روز جمعه با آمارهای اقتصادی، اونس طلا نوسان داشت و در قیمت ۱۷۸۵ دلار بازار بسته شد.

کاهش قیمت دلار نیز اجازه رشد قیمت را به سکه نداد. سکه در سردرگمی ناشی از فشار‌های سیاسی بر سر دلار به کانال ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزارتومان بازگشت تا کانال مهم حمایتی خود را حفظ کند و شکاف قیمتی بین ارزش ذاتی سکه و قیمت بازار نیز کمتر شد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.