خبر فوری:

کد مطلب: ۴۷۱۹۵۰

اولین قیمت طلا امروز ۳ شهریور ۹۹ / آخرین سیگنال‌ها برای بازار طلا

اولین قیمت طلا امروز 3 شهریور 99 / آخرین سیگنال‌ها برای بازار طلا

پیش از شروع بازار طلا در امروز، آخرین قیمت چقدر بوده است و چه سیگنال‌هایی را از اخبار رسمی برای آینده بازار طلا می‌توان مشاهده کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه دوم شهریور ماه با هشت هزار و 600 تومان کاهش به یک میلیون و 40 هزار و 500 تومان رسید.

اما آخرین وضعیت سکه چطور است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: در روز‌هایی که بازار سرمایه به سهامداران خود روی‌خوش نشان نمی‌دهد، به‌نظر می‌رسد اقبال به بازار سکه بیشتر شده است. همین اقبال موجب شد که روز گذشته قیمت هر سکه بهارآزادی به 10میلیون و 800 هزار تومان برسد. این افزایش در حالی است که در بازار‌های جهانی، هر اونس طلا با روندی کاهشی روبه‌رو شد و به 1920 دلار رسید.

با این حال طلا در بازار‌های داخلی مسیر دیگری را پیمود. سکه بهارآزادی در حالی 250هزار تومان افزایش قیمت را تجربه می‌کند که با نرخ ارز همراه شده است. نرخ ارز نیز روندی صعودی در بازار‌ها داشت. دلار آمریکا نیز در روندی صعودی به 23 هزار و 50 تومان رسید. بر این اساس به‌نظر می‌رسد کاهش سنتی تقاضا در ماه محرم نیز نتوانسته، جلوی افزایش قیمت سکه را بگیرد.

اونس جهانی در آینه انتظارات

هفته پیش‌رو در حالی آغاز شد که بازارهای کالایی جهان در مواجهه با تقویت شاخص دلار در روزهای گذشته مسیر نزول را در پیش گرفته‌اند. همین امر سبب شده تا در روزهای گذشته شاهد ورود دارایی‌هایی نظیر طلا به یک روند اصلاحی باشیم که قیمت این فلز گرانبها را در معاملات آخرین روز هفته اخیر به ۱۹۴۰ دلار در هر اونس رساند.

حصول بهای ۱۹۴۰ دلاری برای این فلز گرانبها در حالی میسر شده که کف قیمت طلا هم‌اکنون در کانال ۱۸۰۰ دلاری واقع شده و سقف آن تا نزدیکی ۲۱۰۰ دلار نیز رسیده بود. همین امر سبب شد تا بسیاری از کارشناسان فعال در بازارهای جهانی با توجه به آنکه قیمت اونس طلا در روزهای گذشته نوسان‌های غیرقابل پیش‌بینی بسیاری داشته است خود را برای شروع یک اصلاح فرسایشی اما ناپایدار آماده کنند.

آخرین وضعیت بازار طلا را در اخبار صفحه ارز و طلا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    آینده جهان ازآن طلاست.

  • ناشناس

    طلا بی داد میکنه شک نکنید

    • ناشناس

      چه دلیلی برای این حرفتون دارید به محض کشف دارو کورنا طلا سقوط بدی میکنه

  • ریسی

    طلا بخرید ک همین روزها میره کاملا از روند بازار مشخصه

  • ناشناس

    طلادرمسیر صعود