کد مطلب: ۵۳۰۷۹۹

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

بهای هر سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان اعلام شد که نسبت به روز شنبه ۱۸۰ هزار تومان تنزل داشت. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۳۰ فروردین چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۲۹ فروردین با ۱,۴۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا پس از آغاز مثبتی که در سه ماه دوم در بحبوحه افت ارزش دلار آمریکا و عقب‌نشینی بازده اوراق خزانه ۱۰ساله داشت، برای دومین هفته متوالی افزایش یافت. دلار ضعیف‌تر سرانجام اجازه داد طلا از بازه معاملاتی محدودی که داشت خارج شود و رکورد میانگین قیمت ۵۰روزه را بشکند.

هر اونس طلا در معاملات روز جمعه با افزایش ۶/ ۰ درصدی در ۱۷۷۶ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته بیش از ۲درصد افزایش به ثبت رساند. این حرکت طلا تحت تاثیر دلار آمریکا بوده که به روند کاهشی ادامه داد و از طرفی بازده اوراق خزانه ۱۰ساله افت چشم‌گیری پیدا کرده است.

همه این موارد باعث شد روند قیمت طلا صعودی شود. شرایط در حال حاضر به نفع صعود طلا تغییر کرده است. اگر طلا در معاملات هفته جاری بالای سطح ۱۸۰۰ دلار بسته شود، شانس خوبی برای افزایش بیشتر قیمت وجود دارد.

ناامیدی معامله‌گران سکه

بهای هر سکه در معاملات روز یکشنبه مرز‌های مهم و اثر بخش خود را با حرکتی چشم‌گیر از دست داد. این اتفاق می‌تواند علامتی برای افت بیشتر به بازار نقدی باشد. در واقع فلز زرد گرانبهای داخلی در معاملات روز گذشته به راحتی مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست داد و این مساله می‌تواند قدرت و تمایلات روند کاهشی نرخ سکه را در بازار تقویت کند.

در این حین نیز بازار سکه از اخبار جدید مذاکرات وین، استقبال کرد. بهای هر سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان اعلام شد که نسبت به روز شنبه ۱۸۰ هزار تومان تنزل داشت. انتظار می‌رود با طولانی‌تر شدن فرآیند مذاکرات هسته‌ای در وین امیدهای معامله‌گران سکه برای صعود و مرزشکنی سکه در روزهای آتی کمرنگ‌تر شود.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.