کد مطلب: ۴۷۸۷۵۴

حباب سکه افزایش یافت؟ / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۳۱ شهریور

حباب سکه افزایش یافت؟ / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 31 شهریور

قیمت طلا در یک ماه اخیر رشد همراه با نوسان شدیدی را تجربه کرد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۳۰ شهریور با 43,000 تومان افزایش، یک میلیون و 248 هزار و 800 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: قیمت طلا در یک ماه اخیر رشد همراه با نوسان شدیدی را تجربه کرد و در روز جمعه ساعت16 به وقت تهران با33/ 0درصد رشد به 1950دلار و 86 سنت رسید. بازدهی این فلز زرد رنگ در هفته گذشته 6/ 0 درصد بوده است.

با این حال این پیش‌بینی مطرح است که تا پایان سال میلادی نرخ هر اونس طلا به بیش از ۲هزار دلار برسد.در جلسه هفته گذشته فدرال رزرو مطرح شد که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ نرخ بهره اوراق آمریکا در حد صفر باقی بماند. با این حال بازار عکس‌العمل چندانی به این خبر نشان نداد. افت دلار که از ابتدای هفته شروع شده بود از اواسط هفته به دلیل ضعف شدید نرخ ارز پوند، قدری تقویت شد و از کف قیمتی خود فاصله گرفت. شاخص دلار هفته را در حالی به پایان رساند که در مسیر کاهشی و در محدوده ۹۳ قرار داشت.

حباب سکه افزایش یافت

روز گذشته ۳۰ شهریور قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در روند افزایشی به ۱۳‌میلیون و 200 هزار تومان رسید که نسبت به روز ‌شنبه افزایش 405هزار تومانی یافته است. بهای ذاتی سکه با اونس 1950 دلاری و دلار 27 هزار تومانی، 12 میلیون و 400 هزار تومان است.

در حالی‌که در معاملات نقدی روزگذشته، سکه با نرخ بیشتر از 13 میلیون تومان هم معامله شد. با توجه به تعطیلی بازار جهانی در روز گذشته، تنها اهرم حرکتی سکه، نرخ دلار است. دلار قطب‌نمای سکه به شمار می‌آید؛ اما به نظر می‌رسد که این دو جای خود را با یکدیگر عوض کرده‌اند. بیشتر سکه به اهرم حرکتی دلار بدل شده است. همچنین محدوده نوسان قیمت مجاز در کلیه نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالای سکه طلا از روز گذشته تا اطلاع ثانوی 5+/ -درصد خواهد بود.

آخرین اخبار درباره قیمت طلا را در صفحه اختصاصی طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن روحانی

    فقط حال میکنین گشایش هارو

    • کامران

      فک میکنین حسن تا لحظه ی رفتن چندتا از این گشایش ها رو در نظر گرفته برامون؟؟من که فک‌ میکنم باید منتظر دلار ۳۵ تومنی و‌سکه ی ۲۰ تومنی باشیم…

    • ناشناس

      نه این خبرانیست مردم الان مثل یه فنرفشردن هرلحظه ممکن ازجاش بپره.