کد مطلب: ۴۲۳۶۵۰

قیمت طلا به گرمی ۴۹۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۲۴

قیمت طلا به گرمی 494 هزار و 100 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/10/24

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت طلای ۱۸ عیار به گرمی 494 هزار و 100 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی مطلوب چین که ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را تقویت کرد، به پایین‌ترین حد خود در دو هفته گذشته کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۳۸ دلار و ۸۴ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۵۳۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بازارهای سهام آسیایی در آستانه آماده شدن آمریکا و چین برای امضای فاز اول توافق تجاری و پایان دادن به مناقشه ۱۸ ماهه‌ای که به کندی رشد اقتصاد جهانی منجر شد، به روند صعودی روز گذشته ادامه دادند.

هلن لو، تحلیلگر شرکت "آرگونات سکیوریتیز" در این باره اظهار کرد: کاهش قیمت طلا عمدتا به دلیل ریسک پذیری فزاینده و اقدام آمریکا در حذف برچسب دستکاری کننده ارزی روی چین بوده که تنشهای اقتصادی میان دو کشور را تخفیف داده است.

درست یک روز پیش از امضای فاز اول توافق تجاری، وزارت خزانه‌داری آمریکا نام چین را از فهرست کشورهایی که ارزش ارز خود را دستکاری می‌کنند حذف کرد که نشان دهنده بهبود بیشتر روابط واشنگتن و پکن است.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا اظهار کرد که ترجمه چینی متن توافق تقریبا تمام شده و پیش از مراسم امضا در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

با این‌همه نگرانی‌هایی پیرامون پایان نیافتن جنگ تجاری که بازارهای جهانی را طی یک سال و نیم گذشته متلاطم کرده است، وجود دارد.

آمارهای منتشره در چین نشان داد صادرات این کشور در دسامبر برای نخستین بار در پنج ماه گذشته افزایش پیدا کرد و وارداتش نیز فراتر از انتظارات بود. رشد بهتر از حد مطلوب صادرات و واردات چین نشان دهنده تثبیت وضعیت اقتصادی این کشور و نشانه مثبتی برای رشد اقتصاد جهانی است.

قیمت طلا سال میلادی گذشته تحت تاثیر مناقشه تجاری آمریکا و چین ۱۸ درصد رشد داشت.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: با چنین دیدگاه مثبتی در خصوص رشد اقتصاد جهانی که در بازارهای سراسر جهان وجود دارد و عدم وجود تنش‌های ژئوپلیتیکی، روند نزولی قیمت طلا احتمالا تداوم پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر مقامات بانک مرکزی آمریکا بر این نکته موافق هستند که نرخ‌های بهره بعید است به این زودی تغییر کند. طلا به کاهش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کنند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز بر مبنای الگوهای فنی پیش‌بینی کرد هر اونس طلا ممکن است به سطح ۱۵۲۴ دلار کاهش پیدا کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۲۱۲۹ دلار و ۹۲ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۹۶۸ دلار بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 24 دی ساعت 18 با 13 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 13,007 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12 هزار و 900 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 24 دی ساعت 18 با 22 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 14,602 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 14 هزار و 600 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 500 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 800 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 850 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 494 هزار و 100 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 465 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 474 هزار تومان و 931 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوبه