کد مطلب: ۳۸۹۹۱۱

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت طلا تا پایان هفته ثابت باقی می‌ماند / قیمت سکه گران نمی‌شود

قیمت طلا تا پایان هفته ثابت باقی می‌ماند / قیمت سکه گران نمی‌شود

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: با توجه به سیاست‌های در پیش گرفته دولتمردان و بانک مرکزی برای تنظیم بازار ارز به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان هفته در بازار داخل روند باثباتی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در نوزدهم جولای منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

به گفته فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز، علاوه بر اظهارات مقامات فدرال‌رزرو که افزایش قیمت طلا را به دنبال داشته، تنش‌ها میان ایران و غرب نیز تشدید شده که این هم دلیل دیگری برای ادامه روند صعودی بازار این فلز گرانبها خواهد بود.

همچنین بررسی بازارهای داخل نشان می‌دهد که در بین بازارها سکه بیشترین افت قیمت را تجربه کرد و معادل ۵۱۸ هزار تومان کاهش قیمت داشت، سکه طلا از قیمت چهار میلیون و ۵۲۳ هزار تومان روز ۲۰ تیر ماه به رقم چهار میلیون و پنج هزار تومان روز پنج‌شنبه ۲۷ تیر ماه رسید و بازدهی منفی ۱۱٫۴ درصدی را تجربه کرد.

سکه در هفته گذشته تا کانال سه میلیون تومان نیز پایین آمد اما به واسطه افزایشی قیمتی که در روزهای پایانی هفته تجربه کرد توانست به کانال چهار میلیون تومان برگردد.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان هفته روند باثباتی خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به سیاست‌های در پیش گرفته دولتمردان و بانک مرکزی برای تنظیم بازار ارز به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان هفته در بازار داخل روند باثباتی داشته باشد.

محمد کشتی‌آرای افزود: چنانچه قیمت دلار تا پایان این هفته ثابت باقی بماند قیمت طلا نیز روزهای آرامی را پشت سر خواهد گذاشت. همچنین قیمت سکه هم تا پایان هفته روند تثبیت شده‌ای خواهد داشت. در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی چهار میلیون 30 هزار تومان است که با توجه به شرایط امروز حدود 150 هزار تومان حباب دارد. که دلیل تشکیل دوباره حباب سکه نیز به افزایش میزان تقاضا در بازار باز می‌گردد.

او در بخش دیگر سخنانش به وضعیت جهانی طلا اشاره و اظهار کرد: تحلیلگران قیمت جهانی طلا در سال 2019 را یک هزار و 400 دلار پیش بینی کردند که چنین تحلیلی در سال مورد اشاره محقق شد. همچنین دیگر تحلیلگران نیز قیمت جهانی طلا را تا پایان سال 2020 یک هزار و 452 دلار پیش‌بینی کردند که هنوز این رقم در بازارها محقق نشده است.

کشتی‌آرای در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت طلا به بیش از یک هزار و 452 دلار محقق نخواهد شد؛ چرا که بازارها دیگر کشش نوسان قیمت‌ها را ندارند؛ اما چنانچه جنگ تجاری میان آمریکا و چین تشدید شود، ممکن است بانک‌ها طلا را برای ذخایر و پشتوانه خود مورد نظر قرار دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.