خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۹۷۴۲

آنالیز بازارها در هفته چهارم تیر ماه / شوک در بازار ارز / بورس هم منفی شد

آنالیز بازارها در هفته چهارم تیر ماه / شوک در بازار ارز / بورس  هم منفی شد

افت قیمت شدید دلار در هفته چهارم تیر ماه به حدی بود که تاثیر قابل توجهی بر بورس گذاشت و شاخص کل این بازار را منفی کرد، اما بیشترین افت قیمت در بازار سکه اتفاق افتاد، به نحوی که افت 11.4 درصدی را به سرمایه‌گذاران خود تحمیل کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که سپری شد، روند افت ارزش بازارهای مالی شدت بیشتری گرفت به نحوی که بازدهی بورس نیز به جمع منفی‌ها پیوست، دلار وارد کانال 11 هزار تومان شد، طلا از کانال 400 تومان کنده و به کانال پایین‌تری رفت، سکه نیز بیشترین افت قیمت را طی چند ماه اخیر تجربه کرد.

همان طور که تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده بود انتظار مثبت شدن روند دلار در هفته چهارم تیر ماه بعید بود، دلار در این هفته هزار و 250 تومان از ارزش خود را از دست داد و از رقم 12 هزار و 750 تومان پایان هفته سوم به رقم 11 هزار و 500 تومان رسید.

قیمت دلار صرافی ملی در روزهای میانی هفته تا رقم 11 هزار و 200 تومان نیز پایین آمد و فعالان بازار را با شوک روبه‌رو کرد، با پایین آمدن دلار تا نزدیک کانال 11 هزار تومان انتظار برای افت بیشتر و ورود به کانال 10 هزار تومان نیز وجود داشت؛ اما در دو روز پایانی هفته توانست بخشی از افت ارزش خود را جبران کند و خود را به میانه کانال 11 هزار تومان برساند.

ارزش دلار در این هفته معادل 9.8 درصد افت را تجربه کرد.

سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی در هفته‌ای که سپری شد با حضور در تجارت‌نیوز آینده بازار سرمایه را این گونه پیش‌بینی کرد: دو موتور محرک در بازار سرمایه یکی افزایش قیمت ارز و دیگری افزایش تورم بود. تورم در حال متوقف شدن و رشد قیمت ارز نیز در حال کم شدن است، بنابراین موتورهای محرک رشد بورس در حال کند شدن هستند.

اگر چه پیش‌بینی می‌شد بازار سهام با توجه به عرضه اولیه نوری شروع خوبی داشته باشد، اما اتفاقی که در بازار ارز افتاد معادلات را بهم ریخت و شاخص کل را با افت روبه‌رو کرد.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس از سطح 249 هزار واحدی در پایان هفته سوم تیر ماه به رقم 246 هزار واحدی نزول کرد و بازدهی منفی 1.1 درصدی را برای خود به ثبت رساند.

در بین بازارها سکه بیشترین افت قیمت را تجربه کرد و معادل 518 هزار تومان کاهش قیمت داشت، سکه طلا از قیمت چهار میلیون و 523 هزار تومان روز 20 تیر ماه به رقم چهار میلیون و پنج هزار تومان روز پنج‌شنبه 27 تیر ماه رسید و بازدهی منفی 11.4 درصدی را تجربه کرد.

سکه در این هفته تا کانال سه میلیون تومان نیز پایین آمد اما به واسطه افزایشی قیمتی که در روزهای پایانی هفته تجربه کرد توانست به کانال چهار میلیون تومان برگردد.

طلا نیز از قاعده افت ارزشی که در هفته چهارم تیر ماه حاکم بود کج‌روی نکرد و بازدهی منفی 8.6 درصدی در هفته مذکور داشت.

بازدهی طلا در هفته سوم تیر ماه منفی 8.6 درصد شد، پیش‌بینی‌های تجارت‌نیوز نیز گویای این موضوع بود که این فلز گران‌بها در هفته چهارم تیر ماه تحت تاثیر اتفاقات داخلی تغییر روند ندهد و بازدهی مثبتی را به ثبت نرساند؛ که بررسی این بازار نیز نشان می‌دهد که این پیش‌بینی درست بود.

براساس داه‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت هر گرم طلای 18 عیار در پایان هفته سوم تیر ماه معادل 430 هزار تومان بود که با افت حدود 37 هزار تومانی در هفته چهارم تیر ماه با سقوط به کانال پایین‌تر به رقم 393 هزار تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.