کد مطلب: ۴۱۶۴۹۰

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه طلای تهران:

آیا قیمت طلا در شب یلدا گران می‌شود؟ / پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته

آیا قیمت طلا در شب یلدا گران می‌شود؟ / پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: ممکن است در شب یلدا به دلیل افزایش میزان تقاضا قیمت دیگر اقلام‌ها مصرفی گران شود اما معمولا شب یلدا در افزایش یا کاهش قیمت طلا آنچنان اثرگذار نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از چند هفته پی در پی افزایش قیمت در بازار طلا، بالاخره روند افزایش قیمت‌ها در بازار طلا معکوس شد. در هفته اخیر طلا به عنوان تنها بازار منفی لقب گرفت. اما همچنان روند در بازار ارز و سهام صعودی است.

طبق آخرین ارزیابی‌ها طی هفته اخیر بازدهی بازارها این گونه بود: بورس بازدهی مثبت ۵٫۲ درصدی، دلار بازدهی مثبت ۱٫۵ درصدی، طلا بازدهی منفی ۱٫۲ درصدی و سکه هم بازدهی مثبت ۲٫۵ درصدی.

در همین حال، رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان هفته نوسان دارد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: تمام توجه مسئولان این است که قیمت دلار و طلا در ماه‌های پایانی سال آرامش نسبی داشته باشد. بنابراین قیمت طلا تا پایان این هفته نمی‌تواند نوسان آزاردهنده‌ای داشته باشد.

ابراهیم محمدولی افزود: البته نوسان دوباره در بازار طلا و سکه ممکن است که این بازار را راکد کند و میزان داد و ستدها را به حداقل برساند. طبق بررسی‌ها ظرف دو هفته گذشته داد و ستد در بازار طلا و سکه رونق گرفت و این در حالی است که طی یک هفته گذشته میزان تقاضا در بازار به حداقل رسید.

او در بخش دیگر سخنانش به قیمت طلا در شب یلدا اشاره و اظهار کرد: ممکن است در شب یلدا به دلیل افزایش میزان تقاضا قیمت دیگر اقلام‌ها مصرفی گران شود اما معمولا شب یلدا در افزایش یا کاهش قیمت طلا آنچنان اثرگذار نیست.

محمدولی درباره آخرین قیمت سکه گفت: طبق آخرین معاملات انجام شده در روز پنج‌شنبه (21/10/98) قیمت هر گرم طلای 18 عیار به 451 هزار و 500 تومان رسید. قیمت سکه طرح امام چهار میلیون و 490 هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم چهار میلیون و 430 هزار تومان، نیم سکه به قیمت دو میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه هم به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان و سکه گرمی به قیمت 910 هزار تومان داد و ستد شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا گرانتر نمیشود و تا پایان سال موقع انتخابات کلی میاد پایین.متاسفانه یک عده از افراد و دلال ها می خوان جو روانی درست کنند که مثلا طلا به نفع خودشون بالا بره. مطمئن باشید هر چه تقاضا کمتر بشه طلا ارزانتر میشه.

    • ناشناس

      هرچقدر هم میاد پایین اینقدر مزد ساخت را میبرن بالا که تاثیری نداره توپایین اومدن قیمت طلا

  • ناشناس

    این چه نظر خواهی هست که تایید نمی شود خوشت میاد

  • اسم

    هیچی پایین نمیادبیاد ده هزار یا بیست هزار

    • ناشناس

      آیا بعد شب چهله طلا ارزون میشود

  • ناشناس

    طلا ارزان میشه .شده بخاطر انتخابات

  • مهری

    ای بابا باز کشید بالا،عرضه ندارید هیچ کار کنید اه