کد مطلب: ۳۶۰۱۵۳

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

نوسان جزئی قیمت طلا همچنان ادامه دارد / مردم نسبت به پارسال کمتر طلا خریدند

نوسان جزئی قیمت طلا همچنان ادامه دارد / مردم نسبت به پارسال کمتر طلا خریدند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: قیمت طلا تحت تاثیر دو عامل قیمت دلار و انس جهانی طلا تعیین و تکلیف می‌شود. امیدواریم در هفته پایانی اسفند قیمت طلا و سکه نوسان نداشته باشد تا مردم بتوانند به راحتی مصنوعات مورد نظر را خریداری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اوایل هفته گذشته قیمت جهانی طلا و ارز تا حدودی ثابت بوده است، اما رشد قیمت انس و افزایش تقاضا برای ارز در دو روز پایانی هفته قیمت‌ها را تا حدودی افزایشی کرد. به طوری‌که کارشناسان بازار طلا و سکه می‌گویند در هفته‌ای که گذشت قیمت سکه به طور متوسط دو درصد رشد داشته است.

در همین حال رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا در آخرین هفته اسفند ماه ارزان می‌شود یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اینکه کارشناسان معتقدند با افزایش جهانی قیمت طلا انتظار می‌رود که در هفته پایانی اسفند ماه نیز قیمت سکه و طلا با نوسان جزئی روبه‌رو باشد، ما نیز امیدواریم که در این هفته قیمت‌ها با نوسان مواجه نباشند تا مردم بتوانند به‌راحتی مصنوعات طلا را خریداری کنند.

ابراهیم محمدولی اظهار کرد: افزایش میزان تقاضا در قیمت طلا و سکه حدود نیم درصد تاثیر دارد. قیمت دلار و انس جهانی دو عنصر مهمی هستند که در قیمت تمام‌شده طلا اثرگذارند. معمولا در آستانه نوروز تقاضا در بازار برای خرید مصنوعات طلا افزایش می‌یابد، این درحالی است که امسال به دلیل شرایط نامناسب فضای کسب‌وکار تقاضای چندانی برای خرید طلا به چشم نمی‌خورد.

آیت محمدولی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: امیدواریم این هفته نیز با تصمیم‌گیری صحیح مدیران بانک مرکزی این بازار کنترل شود.

او به وضعیت قیمت طلا در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: هفته گذشته قیمت طلا و سکه با نوسان‌های جزئی همراه بود. البته به نظر می‌رسد که این نوسان قیمتی هر روز در صنف طلا و جواهر وجود داشته باشد. خوشبختانه در هفته‌های پایانی نوسان قیمت طلا و سکه شتاب‌گیرنده و آزاردهنده نبود. حال امیدواریم این هفته نیز با تصمیم‌گیری صحیح مدیران بانک مرکزی این بازار کنترل شود تا مردم بتوانند مصنوعات مورد نظر را همانند سال‌های گذشته خریداری کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.