کد مطلب: ۳۷۱۱۰۷

قیمت طلا و ارز امروز دهم اردیبهشت / سکه طرح قدیم به ۴۷۵۰۰۰۰ تومان رسید

قیمت طلا و ارز امروز دهم اردیبهشت / سکه طرح قدیم به 4750000 تومان رسید

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به نوسانات جزئی بهای جهانی فلز گرانبها تغییر محسوسی نداشت و هر قطعه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 750 هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی با توجه به آمار ضعیف تولید چین و سقوط بازارهای سهام افزایش یافت، اما با کاهش دوباره خود به 1281 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر شرکت «سی ام سی مارکتس»، فضای بی اعتمادی که در معاملات صبح سه شنبه تحت تأثیر انتشار شاخص مدیران خرید بخش تولید چین در بازار آسیا موج می‌زد، باعث ریزش ارزها و بازارهای سهام شد.

شاخص مدیران خرید بخش تولید از ۵۰.۲ واحد در مارس به ۵۰.۱ واحد در آوریل کاهش یافت و نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین را برانگیخت و بازارهای سهام آسیا را به عقب نشینی واداشت.

طلا در برابر ابهامات اقتصادی و سیاسی به پناهگاه امن سرمایه‌گذاران تبدیل می‌شود. با این حال این فلز ارزشمند اخیراً در برابر صعود اخیر بازارهای سهام و آمار اقتصادی مثبتی که نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی را تخفیف داد با فشارهای کاهشی روبرو شده است.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی نوشت: طلا باید بر عوامل منفی غلبه کند و عمر صعود این فلز ارزشمند ممکن است کوتاه باشد.

این فلز ارزشمند روز گذشته پس از این که وال استریت به رکورد بالایی صعود کرد، از بالاترین رکورد خود در بیش از یک هفته اخیر عقب نشینی کرده بود.

به گفته یانگ، روند فنی نیز برای صعود قیمت طلا منفی شده است.

سرمایه‌گذاران منتظر آمار اقتصادی منطقه یورو هستند و همچنین به اظهارنظر کمیته بازار آزاد فدرال چشم دوخته‌اند که مسیر آتی افزایش نرخ‌های بهره آمریکا را مشخص خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا با توجه به این که آمار اقتصادی نه چندان مطلوب بوده‌اند نرخ‌های بهره را امسال ثابت نگه دارد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری تسنیم، در بازار غیررسمی امروز (۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش ۱۴،۰۵۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳،۹۵۰ تومان و ۱۴،۰۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز۱۵،۹۱۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۹۹ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۵،۸۰۰ تومان و ۱۵،۹۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 19:15، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 750 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 980 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام با افزایش نسبی قیمت همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 447 هزار و 618 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 720 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 760 هزار تومان و 980 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.