کد مطلب: ۵۴۹۷۵۲

قیمت ربع سکه به ۳۸۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۱۸

قیمت ربع سکه به ۳۸۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۱۸

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر ثبات نسبی بهای جهانی فلز زرد و کاهش نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت هر قطعه ربع سکه به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه با توجه به نوسانات محدود ارزش دلار تغییر محسوسی نکرد و به رقم ۱۸۹۲ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبان ۰.۱ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: تورم در هفته‌های اخیر روند صعودی داشته است و معامله‌‌گران منتظر مشاهده آمار اقتصادی هفته جاری آمریکا برای تایید این امر هستند. انتظار می‌‌رود آمار اقتصادی آمریکا تاثیر مختلفی روی قیمت طلا داشته باشد. از یک سو طلا پناه امن دارایی در برابر تورم به شمار می‌رود از این رو نرخ تورم بالاتر سرمایه گذاری در طلا را جذابتر می‌‌کند. اما از سوی دیگر، تسریع روند رشد تورم نگرانی‌‌هایی را نسبت به احتمال آغاز زودتر از موعد تعدیل سیاستهای انبساطی بانک مرکزی آمریکا برمی انگیزد.

سرمایه گذاران منتظر گزارش قیمت مصرفی آمریکا در هفته جاری هستند. با این حال مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اظهار کرده اند انتظار دارند فشار قیمت موقتی باشد.

بر اساس گزارش رویترز، نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا هم روز پنج شنبه برگزار می‌‌شود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: طلا برای حفظ رشد قیمت در بالای مرز ۱۹۰۰ دلار تا زمان انتشار آمار تورم آمریکا تقلا خواهد کرد. پیش بینی می شود پس از انتشار این آمار، طلا در بازه معاملات ۱۸۶۰ تا ۱۹۰۰ دلار صعود کند و بالاترین قیمت هفته گذشته که ۱۹۱۷ دلار بود بعید است دوباره تست شود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز هجدهم خرداد خرداد ساعت ۲۰، نسبت به دیروز کاهش یافت و ۲۳ هزار و ۵۴۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۳ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۸۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و در رقم ۲۸ هزار و ۷۲۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۵۱۲۳ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۷۲۸ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۱۵۹ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۲۰، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۷۴ هزار و ۶۰۶ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.