کد مطلب: ۵۵۳۴۷۶

قیمت ربع سکه به ۳۷۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۲۵

قیمت ربع سکه به ۳۷۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۲۵

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به کاهش بهای جهانی فلز گرانبها و ثبات نسبی نرخ ارز تعیین شد و بر این اساس قیمت هر قطعه ربع سکه به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار جهانی امروز سه‌شنبه در حالی آغاز به کار کرد که قیمت طلا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار به رقم ۱۸۵۹ دلار در هر اونس رسید و برای سومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

براساس گزارش ایسنا، مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس درباره روند بازار اظهار کرد: تقویت ارزش دلار آمریکا روی قیمت طلا تاثیر منفی گذاشته شده است. طلا از نظر فنی یک سطح حمایت کلیدی را شکسته و به نظر می رسد وارد روند کاهشی شده است.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد تقاضای فزاینده ای برای معکوس شدن روند سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد که نشان می دهد شرایط نقدینگی در بازار گسترده است. این به معنای آن است که بازار احتمالا آماده می‌‌شود تعدیل تدریجی برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا را تحمل کند.

دلار در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد در برابر ارزهای رقیب رشد کرد و با صعود به بالاترین حد یک ماه اخیر، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه هستند. تقریبا ۶۰ درصد از اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند با وجود احیای پر فراز و نشیب بازار کار، انتظار دارند آغاز تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا در سه ماهه آینده اعلام شود.

بر اساس گزارش رویترز، بازار همچنین منتظر انتشار آمار خرده فروشی آمریکاست. آمار اخیر که افزایش قیمت‌‌های مصرف کننده آمریکا را نشان داده، برای طلا مثبت بوده است اما رشد فشارهای تورمی ممکن است سیاستگذاران آمریکایی را ناچار کنند زودتر از موعد در سیاست انبساطی تجدیدنظر کنند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۵ خرداد خرداد ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۴ هزار و ۵۳ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۳ هزار و ۵۷۸ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۱۱۱ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز دوشنبه کاهش یافت و در رقم ۲۸ هزار و ۲۹۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۵۰۹۳ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۳۰۵ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۷۴۴ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۷۱ هزار و ۶۰۵ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.