کد مطلب: ۳۷۲۹۹۲

قیمت طلا و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت / نیم سکه به ۲۹۰۰۰۰۰ تومان رسید

قیمت طلا و ارز امروز 17 اردیبهشت / نیم سکه به 2900000 تومان رسید

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر رشد نرخ ارز و ثبات نسبی بهای جهانی فلز گرانبها بود به طوریکه هر قطعه نیم سکه به 2 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه‌شنبه پس از تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی و تنش‌های این دو کشور افزایش یافت ولی در رقم 1280 دلار برای هر اونس ماندنی شد.

براساس گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با تغییر موضع ناگهانی از اظهارات هفته پیش خود که در آن از پیشرفت مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن تمجید کرده بود درباره افزایش تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی هشدار داد. تهدید ترامپ ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران را برانگیخت و در نتیجه آن بازارهای سهام آسیا به پایین‌ترین حد خود در پنج هفته اخیر سقوط کردند.

استفن اینس مدیر معاملات شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: با تشدید جنگ تجاری از روز دوشنبه کاتالیزورهای قابل توجهی برای صعود قیمت طلا فراهم شده است با این حال مذاکرات تجاری آمریکا و چین هنوز به بن‌بست نرسیده و پکن تأیید کرده که یک هیأت را برای دور جدید مذاکرات به آمریکا خواهد فرستاد.

بخشی از بازار همچنان انتظار دارد آمریکا و چین به تفاهم برسند و تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه‌ها تنها یک تاکتیک مذاکره است.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس پی دی آر گلد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز دوشنبه ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و به ۷۳۹.۶۴ تن رسید که پایین‌ترین میزان از ۱۱ اکتبر بود.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش ۱۴،۹۴۴ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۴،۷۵۰ تومان و ۱۴،۹۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۶،۸۵۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۰۶ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای ا برای خرید و فروش به ترتیب ۱۶،۶۵۰ تومان و ۱۶،۸۵۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 17:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و 50 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 160 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام نسبت به دیروز روندی صعودی داشته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 469 هزار و 779 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 900 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 900 هزار تومان و یک میلیون و 30 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام و درود – با افزایش بی رویه سکه بهار آزادی ، خدا به فریاد دل ما برسه که مهریه میدیم.
    هر سه ماه یک سکه ( با حقوق کارگری ) خواهشا ” و تمنا ” قوه قضاییه فکری به حال ما کنه .
    با سپاس