کد مطلب: ۳۷۴۰۴۳

قیمت طلا و ارز امروز ۲۱ اردیبهشت / هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۶۲۰۰۰ تومان شد

قیمت طلا و ارز امروز 21 اردیبهشت / هر گرم طلای 18 عیار 462000 تومان شد

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر کاهش چشمگیر نرخ ارز و ثبات نسبی بهای جهانی فلز گرانبها بود و قیمت هر گرم طلای 18 عیار به 462 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، بازارهای جهانی در حالی دیروز جمعه بسته شد که قیمت طلا در پی تنش‌های تجاری آمریکا و چین افزایش یافت و به 1286 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش رویترز، در حالی که دولت آمریکا تعرفه‌ها علیه کالاهای چینی را افزایش داده و نگرانی‌ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی را تشدید کرده است، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و رشد هفتگی را تجربه کرد. در همین حال قیمت فلز پالادیوم به‌دلیل خریدهای فنی و پیش‌خرید‌ها بیش از 5 درصد افزایش یافت.

دولت آمریکا روز جمعه با افزایش تعرفه‌ها علیه 200 میلیارد دلار کالای چینی بار دیگر آتش جنگ تجاری را شعله‌ور ساخت. ترامپ دیروز گفت، عجله‌ای برای امضای یک توافق تجاری با چین ندارد.

افزایش تنش تجاری بین آمریکا و چین موجب شده تا بازارهای بورس در سراسر جهان تحت فشار قرار بگیرند و تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امن نظیر بازار طلا افزایش یابد.

راب لوتس، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: قیمت طلا افزایش یافته و تا زمانی که تنش‌ها بین آمریکا و چین ادامه یابد، قیمت فلز زرد باز هم بالاتر خواهد رفت.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا نیز در این باره گفت: علت افزایش نسبی قیمت طلا بی‌ثباتی در بازارهای بورس بوده است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش 15091 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 14800 تومان و 14900 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 17037 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4717 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 16800 تومان و 16900 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 19:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 920 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 80 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام نسبت به روز پنج‌شنبه با افت چشمگیری همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 461 هزار و 931 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، دو میلیون و 850 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 850 هزار تومان و یک میلیون و 20 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.