کد مطلب: ۳۷۴۳۹۴

قیمت طلا و ارز امروز ۹۸/۲/۲۳ / سکه گرمی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان شد

قیمت طلا و ارز امروز 98/2/23 / سکه گرمی 1000000 تومان شد

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به افزایش نرخ ارز و ثبات نسبی بهای جهانی طلا تعیین شد و بر این اساس قیمت هر قطعه سکه گرمی به یک میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی متاثر از تنش‌های تجاری آمریکا و چین بود و بر این اساس بازار جهانی این فلز گرانبها با نوسانات بسیاری همراه بود که قیمت طلا هم اکنون به 1297 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته نیکولاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون"، قیمت طلا به یوان از اوایل ماه مه به شدت افزایش پیدا کرده و این مسئله به تقاضای خرید چینی‌ها لطمه زده است.

جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان روز جمعه با اقدام آمریکا به افزایش تعرفه‌ها روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی بار دیگر تشدید شد. ترامپ اعلام کرد که پکن با عقب نشینی از تعهدات اولیه خود، خلف وعده کرده است. چین نیز بدون توضیح وعده داد تلافی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد آمریکا و چین در مذاکرات تجاری به بن بست رسیده‌اند. واشنگتن خواستار قول چین برای انجام تغییرات اساسی در قانون این کشور شده و پکن اعلام کرده است توافقی که به ضرر منافعش باشد را نمی‌پذیرد.

ارزش معاملات یوان در بازارهای خارجی به پایین‌ترین حد خود در بیش از چهار ماه گذشته رسید و این ارز ۶.۸۹۶ در برابر هر دلار معامله شد. ضعیف شدن ارزش یوان، خرید طلا به این ارز در چین را گران‌تر می‌کند.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، بازارها همچنان در خوش بینی به سر می‌برند اما این خوش بینی به تدریج رنگ خواهد باخت. انتظار می‌رود تقاضا برای طلا در هفته‌های آینده تقویت شود.بر اساس گزارش رویترز، در حالی که انتظار می‌رفت طلا از ریسک گریزی سرمایه گذاران تقویت شود، قیمت این فلز در هفته گذشته با وجود افت بازارهای جهانی تنها حدود ۱۵ دلار نوسان داشت.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) تا ساعت ۱۶، قیمت دلار برای فروش ۱۴،۸۵۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۴،۷۵۰ تومان و ۱۴،۸۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۶،۸۵۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۱۷ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۶،۷۵۰ تومان و ۱۶،۸۵۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 850 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 30 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام نسبت به دیروز یکشنبه تغییر چندانی نداشته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 457 هزار و 775 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، دو میلیون و 850 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 820 هزار تومان و یک میلیون تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.