کد مطلب: ۳۴۷۵۸۷

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ششم بهمن

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ششم بهمن

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به افزایش بهای جهانی طلا در پی کاهش ارزش دلار، با رشد مواجه شد و بهای انواع سکه تمام به بیش از چهار میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا دیروز جمعه با توجه به تداوم اختلافات تجاری بین آمریکا و چین و کاهش ارزش دلار به بالاترین قیمت خود در هفت ماه گذشته رسید.

بهای جهانی طلا از سطح 1300 دلار در هر اونس عبور کرد و به بهای 1303 دلار رسید.

در نظرسنجی کیتکونیوز نیز کارشناسان و معامله‌گران، هفته‌ای افزایشی را برای قیمت طلا پیش‌بینی کردند.

براساس گزارش ایسنا، ریچارد بیکر، دبیر نشریه "اورکا ماینر ریپورت" اظهار کرد: پس از دو بار تلاش ناموفق در ماه جاری برای شکستن قیمت ۱۳۰۰ دلار، احتمال این وجود دارد که طلا این بار موفق شود در نیمه اول سال ۲۰۱۹ تا مرز ۱۳۸۰ دلار صعود کند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد در شرکت SIA Wealth Management به کیتکونیوز گفت: من به قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستم. در فاصله نشست بانک مرکزی آمریکا، انتشار درآمدهای مالی، مذاکرات تجاری آمریکا و چین و تعطیلی دولت فدرال آمریکا، تصور می‌کنم نوسان قابل توجهی وجود داشته باشد که علاقه به خرید طلا را تجدید خواهد کرد.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک با اشاره به ریسک‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادکلان عمده، به رشد قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: بازارهای سهام آمریکا در یک ماه اخیر بهبود قابل توجهی داشتند اما طلا موفق شده است سطح حمایت کلیدی را حفظ کند.

جورج گرو، مدیرکل شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت" نیز انتظار دارد طلا تحت تأثیر تسریع نگرانی‌های جهانی، به قیمت بالاتری صعود کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۶ بهمن ۱۳۹۷)، قیمت دلار برای فروش۱۱،۶۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۱،۷۵۰ تومان و ۱۱،۸۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۳،۵۰۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۷۸ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز قیمت یورو را برای خرید و فروش بدون تغییر به ترتیب ۱۳،۶۰۰ تومان و ۱۳،۷۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید چهار میلیون و 152 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 50 هزار تومان است که قیمت سکه تمام نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته با افزایش قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 370 هزار و 745 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 200 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 300 هزار تومان و 720 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.