کد مطلب: ۳۶۴۸۳۵

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۲۰ فروردین

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 20 فروردین

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به افزایش بهای جهانی طلا و رشد نرخ ارز روند صعودی خود را ادامه داد و بهای هر قطعه سکه تمام برای ساعاتی به بیش از 5 میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا امروز نیز در بازارهای جهانی روند صعودی خود را ادامه داد و تحت تأثیر کاهش ارزش دلار به بالاترین حد خود در بیش از یک هفته گذشته رسید. بر این اساس قیمت هر اونس طلا در بالای قله 1300دلاری ماندگار شد.

براساس گزارش ایسنا، دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ درباره روند بازار اظهار کرد که دلار آمریکا افت کرده و آمار نشان می‌دهد خرید از سوی بانک‌های مرکزی ادامه دارد.

چین که بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است، ذخایر طلای خود را تا پایان مارس به میزان ۰.۶ درصد افزایش داد و به ۶۰.۶۲ میلیون اونس رساند. طبق آمار صندوق بین‌المللی پول، ترکیه هم ذخایر طلای خود را در مارس افزایش داد.

در پی انتشار آماری که نشان داد سفارش کالاهای ساخت آمریکا در فوریه اندکی کاهش پیدا کرده و بخش تولید در بحبوحه رشد ذخایر، کند شده است، دلار افت کرد و طلا را برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها برای ارزیابی موضع سیاست پولی آتی بانک مرکزی آمریکا منتظر انتشار گزارش نشست مارس کمیته بازار آزاد فدرال هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. دیدار بانک مرکزی اروپا در همین روز نیز مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد.

بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته در واکنش به نشانه‌های کندی اقتصادی، پیش بینی‌ها برای افزایش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری را رها کرد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری تسنیم، در بازار غیررسمی امروز (۲۰ فروردین ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش ۱۴،۱۸۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13980 تومان و 14080 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵،۶۶۵ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۳۲ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15480 تومان و 15580 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 19، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 800 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 985 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه تمام طرح جدید با افزایش قیمت روبرو بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 459 هزار و 391 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 730 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 770 هزار تومان و 940 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.