کد مطلب: ۳۶۵۹۲۲

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۲۴ فروردین

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 24 فروردین

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به افت نسبی بهای جهانی طلا و کاهش نرخ دلار، روندی نزولی داشت و هر گرم طلای 18 عیار در حدود 431 هزار تومان قیمت خورد.

به گزارش تجارت‌نیو ز، بازار جهانی طلا جمعه شب در حالی بسته شد که بهای این فلز گرانبها با کاهش نسبی ناشی از رشد ارزش دلار به 1290 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که رشد شاخص ها در بورس وال استریت تاثیر افت ارزش دلار را خنثی کرده است قیمت طلا که روز پنجشنبه به پایین‌ترین رقم در 2 هفته گذشته رسیده بود روز جمعه نیز اندکی کاهش یافت.

روز پنجشنبه به دلیل رشد قابل توجه ارزش دلار قیمت فلز زرد به پایین تر از 1300 دلار رسید و پایین ترین رقم یک هفته گذشته را تجربه کرد.

کریس گافنی، تحلیلگر بازار طلا گفت: «رشد ارزش دلار معمولا به قیمت فلزات گرانبها لطمه می زند و اکنون با تقویت سایر ارزها در برابر ارزش دلار شاهد جبران بخشی از افت قیمت طلا هستیم.»

پس از آنکه بزرگترین بانک آمریکا، یعنی بانک جی پی مورگان میزان سوددهی بالایی را در سه ماهه نخست امسال به ثبت رساند ارزش شاخص ها در بازار بورس وال استریت شاهد افزایش بود و این مسئله سبب تضعیف نسبی قیمت طلا شد.

در همین حال، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با 0.2 درصد کاهش مواجه بود و برای اولین بار در طی 4 هفته گذشته افت هفتگی را به ثبت رساند. این افت هفتگی مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد.

گافنی افزود، لحن منفعلانه تر فدرال رزرو آمریکا و آمارهای ضعیف از رشد اقتصاد جهانی می تواند موجب رشد بیشتر قیمت طلا شود، اما برگشتن به سطح بالای 1300 دلار دشوار خواهد بود.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری تسنیم، در بازار غیررسمی امروز (۲۴ فروردین ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش ۱۳،۶۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13500 تومان و 13600 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵،۴۰۵ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۵۱ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15300 تومان و 15400 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 20، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 600 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 785 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که انواع سکه تمام نسبت به روز پنجشنبه با افت نسبی همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 432 هزار و 151 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 710 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 700 هزار تومان و 930 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.