خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۲۵۰۸

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۲۵ بهمن

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 25 بهمن

در بازار طلا و سکه امروز آرامش نسبی حکمفرما بود و قیمت انواع مصنوعات طلا با توجه به ثبات نسبی بهای جهانی فلز زرد و دلار نوسان چشمگیری نداشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت هر اونس طلا امروز پنجشنبه تحت تاثیر نرخ تورم آمریکا قرار گرفت و به رقم 1305 دلار رسید.

طبق گزارش ایسنا، قیمت مصرفی آمریکا در ژانویه برای سومین ماه متوالی تغییری نداشت و در نتیجه، تورم کوچک‌ترین افزایش سالانه را در بیش از یک سال و نیم اخیر داشت. این آمار ممکن است باعث شود بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره دست نگه دارد.

قیمت طلا روز چهارشنبه به ۱۳۱۸.۱۲ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در یک هفته اخیر بود اما تحت تأثیر رشد ارزش دلار آمریکا، بخشی از رشدش را تا اواخر معاملات از دست داد.

دلار از آمار تورم که نشان داد شاخص قیمت مصرفی برای سومین ماه متوالی ۲.۲ درصد رشد کرده است، پشتیبانی شد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا در ژانویه نرخ‌های بهره را ثابت نگه داشت و قول داد در اقدام برای افزایش نرخ‌های بهره با توجه به کندی رشد اقتصادی و ابهامات تجاری، صبورانه عمل کند.

مقامات متعدد بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده‌اند از توقف روند افزایش نرخ‌های بهره برای ارزیابی تأثیر آن بر اقتصاد حمایت می‌کنند.

بانک مرکزی آمریکا سال میلادی گذشته نرخ‌های بهره را چهار دور افزایش داد و اعلام کرد احتمالاً هزینه‌های استقراض دو مرتبه دیگر در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا خواهد کرد با این حال برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده‌اند که در رویکردشان برای افزایش نرخ‌های بهره صبورانه عمل خواهند کرد.

طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره سود می‌برد زیرا هزینه نگهداری این فلز کمتر شده و جذابیت سرمایه‌گذاری بیشتری پیدا می‌کند.

قیمت طلا از ماه اوت که به پایین‌ترین قیمت در یک سال و نیم اخیر (۱۱۵۹.۹۶ دلار) سقوط کرده بود، حدود ۱۳ درصد رشد کرده که عمدتاً ناشی از نوسان بازارهای سهام، عقب‌نشینی دلار و ملایم شدن موضع بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ‌های بهره بوده است و در ژانویه تا رکورد ۱۳۲۶.۳۰ دلار پیش رفت.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز 25 بهمن ۱۳۹۷، قیمت دلار برای فروش 11 هزار و 850 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11 هزار و 750 تومان و 11 هزار و 850 تومان اعلام کرده است.

به گفته خبرگزاری موج، قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 13 هزار و 900 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4737 تومان تعیین شد.

صرافی ملی امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13 هزار و 800 و 13 هزار و 900 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 16:30، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 170 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 240 هزار تومان است که قیمت سکه تمام طرح جدید نسبت به دیروز با کاهش روبرو بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 379 هزار و 55 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 350 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 450 هزار تومان و 760 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.