کد مطلب: ۳۴۷۹۷۳

قیمت طلا و ارز در بازار هفتمین روز بهمن

قیمت طلا و ارز در بازار هفتمین روز بهمن

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات نسبی قیمت ارز در کشور، متاثر از عرضه و تقاضا در بازار بود و با رشد نسبی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا که روز جمعه با توجه به تداوم اختلافات تجاری بین آمریکا و چین و کاهش ارزش دلار به بالاترین رقم خود در هفت ماه گذشته یعنی 1303 دلار در هر اونس رسید، امروز با توجه به تعطیلی بازارهای بین‌المللی تغییری نداشت.

براساس گزارش کیتکو نیوز، تحلیلگران اسکاتیا بانک نوسانات ارزش دلار و تشدید بحران بدهی آمریکا را عوامل اصلی برای افزایش قیمت طلا در سال 2019 میلادی دانستند.

این تحلیلگران البته بر این باورند که قیمت طلا در سال 2019 با رشد چشمگیر و فزاینده‌ای روبرو نخواهد شد.

پیش‌بینی اسکاتیا بانک نشان می‌دهد میانگین قیمت هر اونس طلا در سال جاری به 1300 دلار خواهد رسید و بهای این فلز گرانبها در محدوده 1200 تا 1350 دلاری در نوسان خواهد بود.

پیش بینی این بانک نشان می‌دهد میانگین شاخص ارزش دلار آمریکا امسال به 89.4 واحد خواهد رسید و افت ارزش دلار تاثیر مهمی بر افزایش قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۷ بهمن ۱۳۹۷)، قیمت دلار برای فروش ۱۱،۷۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۱،۷۴۰ تومان و ۱۱،۷۹۰ تومان اعلام کرده است که بر این اساس، قیمت دلار در صرافی‌های دولتی از بازار آزاد پیشی گرفته است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۳،۵۸۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۷۸ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز قیمت یورو را برای خرید و فروش بدون تغییر به ترتیب ۱۳،۶۰۰ تومان و ۱۳،۷۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید چهار میلیون و 190 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 70 هزار تومان است که قیمت سکه تمام نسبت به دیروز با افزایش قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 373 هزار و 977 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 210 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 350 هزار تومان و 740 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.