کد مطلب: ۳۳۲۴۶۸

قیمت طلا و ارز در معاملات بازار روز پنج‌شنبه

قیمت طلا و ارز در معاملات بازار روز پنج‌شنبه

بانک‌ها امروز دلار را ۱۱ هزار و ۲۲۸ تومان از مردم می‌خرند و یورو را هم ۱۳ هزار و ۱۹۸ تومان می‌فروشند، قیمت طلا امروز افزایش جزئی داشته‌است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک‌ها تا ظهر امروز (۱۵ آذر) قیمت دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۲۲۸ تومان از مردم خریدند که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است. نرخ خرید یورو در بانک‌ها نیز نسبت به روز گذشته اندکی کاهش داشت و مردم امروز می‌توانستند هر یورو خود را به قیمت ۱۲ هزار و ۷۴۵ تومان به بانک‌ها بفروشند.

همچنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۱۱۹ تومان، نرخ فروش درهم ۳۰۹۴ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۴ هزار و ۴۳۷ تومان است که کاهشی ملایم را نسبت به نرخ روز گذشته (۱۵ آذر) نشان می‌دهد

با این همه آن چیزی که بیشتر از همه جالب به نظر می‌رسد نرخ پایین‌تر یورو در بازار آزاد نسبت به یورو مسافرتی قابل عرضه در بانک‌ها است. یورو امروز در بازار آزاد ۱۲ هزار و ۸۸۷ تومان و در بانک‌ها تحت عنوان ارز مسافرتی ۱۳ هزار و ۱۹۸ تومان به فروش می‌رسد.

افزایش جزئی قیمت طلا

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، با بیان این‌که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳۴۳ هزار و ۳۰۰ تومان است، تغییرات نرخ ارز را عامل این افزایش قیمت دانست.

وی با اشاره به روند نزولی قیمت طلا در هفته گذشته، علت آن‌را کاهش تقاضا و افزایش عرضه دانست و اظهار کرد: افرادی که در ماه‌های گذشته طلا یا سکه خریدند در حال حاضر آن‌ها را به بازار برمی‌گردانند اما خریداران منتظر ثبات و آرامش در بازار هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید و طرح قدیم را به ترتیب سه میلیون و ۸۵۵ هزار و سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

1542259628 H1rW3

به گفته محمدولی نیم‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب یک میلیون و ۹۲۰، یک میلیون و ۱۳۰ و ۶۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار و هر مثقال طلای آب شده ۱۷ عیار را به ترتیب ۳۴۳ هزار و ۳۰۰ و یک میلیون و ۴۸۷ هزار تومان عنوان کرد.

هر انس طلای جهانی نیز امروز به ۱۲۳۵ دلار رسید که نسبت به روز گذشته افزایش جزئی داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.