کد مطلب: ۳۸۶۰۴۲

سکه گرمی ۹۷۰۰۰۰ تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۴/۱۰

سکه گرمی 970000 تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز 98/4/10

قیمت طلا و سکه امروز با وجود کاهش چشمگیر بهای جهانی طلا و نرخ ارز تغییر چندانی نداشت که بر این اساس قیمت سکه گرمی 970 هزار تومان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار بیش از یک درصد کاهش یافت و به 1390 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت "سی ام سی مارکتس"، بازگشایی مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین باعث شده است سرمایه گذاران دورنمای رشد اقتصادی را مجدداً ارزیابی کنند و بازارهای سهام در منطقه آسیا رونق پیدا کنند و این امر تقاضا برای دارایی‌های امنی مانند طلا را کمتر کرده است. احتمال مشاهده نوسان فزاینده وجود دارد. قیمت طلا از سطح فنی مهم ۱۴۳۰ دلار عقب نشسته است و اکنون خواهیم دید این فلز حمایت در سطح ۱۳۸۰ دلار را امتحان خواهد کرد.

قیمت طلا در ۱۵ ژوئن به مرز ۱۴۳۸ دلار و ۶۳ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۴ مه سال ۲۰۱۳ بود. این افزایش قیمت پس از افت ارزش دلار و تقاضای سرمایه گذاران برای خرید دارایی‌های امن به دلیل نگرانی از تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه روی داده بود.

با این حال قیمت‌ها با امیدواری بازار به ازسرگیری مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و حل اختلافات دو اقتصاد بزرگ جهان روند نزولی پیدا کرده‌اند.

این خوش بینی پس از دیدار سران دو کشور و موافقت آنها با ازسرگیری مذاکرات و امتیازات آمریکا شامل عدم وضع تعرفه‌های جدید و تسهیل محدودیت‌ها علیه شرکت هواوی روی داد.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شیء جین پینگ، همتای چینی وی در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن دیدار و توافق کردند و دیدار آنها جذابیت طلا به عنوان پناهگاه مطمئن دارایی را کمتر کرد.

عامل دیگری که قیمت طلا را با کاهش روبرو شد، رشد شاخص دلار آمریکا بود که روز دوشنبه به بالاترین حد در بیش از یک هفته اخیر صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

با این حال رسانه‌های چینی گزارش کردند چین و آمریکا راه طولانی پیش از رسیدن به توافق و پایان دادن به جنگ تجاری را در پیش دارند و احتمالاً مبارزات بیشتری در راه خواهد بود.

موجودی طلای "اس پی دی آی گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۲۲ درصد کاهش پیدا کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۴/۱۰، قیمت دلار برای فروش 12,700 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12600 تومان و 12700 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 14,588 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4767 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14500 تومان و 14600 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18:45، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 350 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 550 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه تمام طرح قدیم نسبت به دیروز تغییری نداشته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 427 هزار و 996 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 320 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 510 هزار تومان و 970 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.